• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

Jag äter allt, men efter att ha ätit enligt Lchf förra året tenderar jag att hellre välja bort light och kolhydrater. Kommer aldrig upp i shapeups rek kolhydratprocent o fettprocenten skenar, men huvudsaken är att jag håller rätt kcal. Jag har också uppräckt att quinoa har mkt mindre kcal än ex ris, så det byter jag ut.

• LinnV

Jag struntar i min förkylning nu. Börjar räkna igen iaf! Men får vänta ett tag med träning.

Vi fick veta idag att vi får nycklarna till vårat hus den 27 April så är bara två veckor kvar får mycket gratis motion då med flytt och renovering. Det blir nog kanon det här!

• Girle

God morgon tjejer!
    Har ni kommit in i rutinerna igen efter påsk? Jag hade vägning imorse, +0.1 kg, det måste jag nog vara nöjd med eftersom helgen bjöd på en hel del utsvävningar, hmm... Men nu kör jag ordentligt den här veckan och hoppas på ett bättre resultat nästa vecka.

• Jooosie

Jag har lite svårt att vänja mig av med att äta godis (om än lite) varje dag. ;) Annars känns det bra. Lyckades stå stilla i vikt under påsken. Börjar nu närma mig -4 kilo (4,5 veckor sedan jag började). Känns helt otroligt med tanke på att jag inte kommit igång med promenader och träning ännu! :)

• eliten

Ja denna veckan ser inte så ljus ut men nya tag nu och bättre resultat nästa vecka!

• Mama Mia
    Jooosie skrev 2012-04-12 09:35:41 följande:
    Jag har lite svårt att vänja mig av med att äta godis (om än lite) varje dag. ;) Annars känns det bra. Lyckades stå stilla i vikt under påsken. Börjar nu närma mig -4 kilo (4,5 veckor sedan jag började). Känns helt otroligt med tanke på att jag inte kommit igång med promenader och träning ännu! :)

Om du går ner nästan ett kilo i veckan utan att träna, så tycker iaf jag att du inte behöver kämpa med att sluta med godiset.
  • Girle

Joosie: ja, det är sååå svårt att låta bli godis, är en riktig godis(läs choklaaaaad)råtta. Men jag har löst det så här: köper inte hem det! Till helgen går det bra, men inte veckorna. Jag kan inte ha det hemma, då ligger det i magen innan kvällen är slut. Men 1 kg i veckan är ju super! Jag har -1.8 på 2,5 vecka och är så sugen på att hårdköra nu. Vågen visar 70.9 och jag längtar tills jag får se en 6a som begynnelsesiffra istället!

Eliten: det är rätta takter - den här veckan ska vi back On track igen!

• Jooosie

Nää, det funkar ju uppenbarligen att äta liite godis så länge jag håller mig inom min kaloribudget. :) Men jag mår ju så mycket bättre utan. Faktiskt. :)

• emmacle

Jag använder mig av ShapeUp varenda dag för kalorikoll och mest för att mäta så jag kommer upp i rätt antal gram proteiner!

Jag lägger upp mina resultat på min blogg och där får ni gärna följa mig under min resa mot min drömkropp! Kanske lite tips om vikt/mat/recept/hälsa?

Testa!!!!! http://emmaaa.myshowroom.se     

• SunGirl

Hallå alla!

Tjuvvägde mig imorse och har redan nått veckans mål idag! Känns kul, får se hur mycket minus det landar på till söndag!

Emmacle, vi alla här kör med Shape up redan Glad älskar den! Så lätt att hålla koll på onödiga kalorier och kolhydrater!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!