• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • goatess82

Hej hoppar på här, kör också med shapeup och tycker det fungerar super, började på 59.6 och är 163 cm lång, och gick ner till 58.2 men gick upp till 59.8 över påsk och är nu nere på 58.7 igen och ska köra stenhårt till midsommar och min 30 årsdag, vill ner till 55 tror jag!

• Amy27

Här har det varit ganska dåligt med kaloriräkning. Först var jag sjuk, sen var det påsk och nu är lilleman sjuk. Väldigt lite sömn och allt annat som tillkommer när man har ett sjukt barn gör att jag varken har tid eller ork för att väga allt jag äter.
    Synd när jag köpt en guld månad.
    Jag SKA komma igång igen, senast måndag.

Jag har som tur är inte gått upp ngt iaf....

• stinabj

Hejsan tjejer,

jag får nog ta det lite lugnt med kaloriräkningar för jag fick precis reda på att jag är gravid!!!! Detta är min första graviditet och det känns väldigt spännande.

Detta var första försöket sen jag gick ner mina 20 kilo och det känns verkligen kul att det gav resultat!

Men heja på nu! 

• Mama Mia
    stinabj skrev 2012-04-12 12:22:53 följande:
    Hejsan tjejer,

jag får nog ta det lite lugnt med kaloriräkningar för jag fick precis reda på att jag är gravid!!!! Detta är min första graviditet och det känns väldigt spännande.

Detta var första försöket sen jag gick ner mina 20 kilo och det känns verkligen kul att det gav resultat!

Men heja på nu! 

Men va kul! Grattis! Ja, nu ska du inte hålla koll på kalorier och kilon. (inte såna kilon iaf...) Men vill du ändå göra något så är det ju inget som hindrar att du motionerar o tänker på vad du stoppar i dig.

Men se framför allt till att må så bra det går o njut. Inget är som första graviditeten!
  • Girle

Grattis Stinabj! Härligt med en liten bebis.
    Sungirl: härligt att du redan är i mål för veckan, håller tummarna för lite bonusminus på söndag!

• bonsai

Hej och hå! Tog ju flera minuter att läsa ikapp!! Idag trotsade jag febern o gav mig ut på shopping runda. Mest saker till dottern som vanligt. Jag måste önska grattis till er allihopa som gått ner/står still och särskilt grattis till bebis! Det enda man ska tänka på som gravid är att bebisen inte kräver mer än en ost macka extra per dag. Så ät med förstånd och måtta så slipper du onödiga kg! Ska hem o tempa mig efter stopp i affären, är jag feberfri så sticker jag till simhallen med dottern i morgon o trampar vatten om inte annat. Dottern är bara två och sju månader så jag kan inte träningssimma med henne ensam. Har inte vågat väga mig sen jag blev sjuk men får nog snart våga bita i det sura äpplet!

• LinnV

Jag trotsade förkylningen idag och tog en sväng på stan och uträttade massa ärenden. Men nu är febern tillbaka och med den sötsuget. Fy, jag har inga kalorier kvar.. Hur gör ni när ni är så himla sötsugna? Tar ni något, även om ni inte har kalorier kvar?

• Jenna Dark

LinnV: jag dricker Gun light eller pepsi Max för att dämpa sötsuget. Hellre det än choklad...

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!