• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

Linnv: du kanske kan testa en kopp te i någon rolig smak? Värmen fyller liksom upp magen och jag känner mig både mätt och nöjd.

• bonsai

Är det inte noll kalorier i cola zero? Smakar ju skit men kanske dämpar suget. Våra förkylningar i tråden verkar vara envisa! I morse hade jag 38,3 men nu 37,4 så snälla snälla feber försvinn nu!

• SunGirl

Jag dricker en del cola zero periodvis, tycker den smakar bättre än cola light. Och så innehåller den i princip 0 kcal

Ikväll ska jag prova GB:s lättglass med jordgubbar, ser fram emot!
    Sambon har inte ätit godis på 2 månader, så nu blir det inget godis alls här hemma! Tycker det varit förmycket nu senaste tiden. Så istället ska jag och sonen baka muffins till ikväll och så finns det (grädd)glass till honom så kan man lätt slänga ihop egen chokladsås om han vill ha det. Och så slipper jag äta upp alla godisrester när han lagt sig

Skönt att ni börjar bli friska nu!

• Juni Juli Augusti

Apelsin + cola zero dämpar mitt sötsug!

• bonsai

Tuggummi är det bara 5 kalorier i så det kan man ju ta om man är sötsugen. Ikväll till lets dance blir det ugnsbakade chips med dipp. Provade med mini fraîche o det var skit äckligt. Så det blir med gräddfil i fortsättningen.

• SunGirl

Ja, tuggummi funkar bra för mig också om jag känner mig sugen på något. Ofta är det väl att munnen bara vill tugga..Drömmer

Bonsai, GB:s lättglass vanilj innehåller 120 kcal per 100g ( motsvarar 2 dl glass) och "endast" 7g kolhydrater per 100g. Men det ska ju smaka lite också, annars kan man ju lika gärna vara utan! Så får ge betyg sen!

Man kan jämföra med SIA:s gräddglass vanilj som innehåller 210 kcal/100g och 23g kolhydrater.

• SunGirl

Åh chips... mmm... en av mina stora laster! Jag tycker Arlas kesella 1% är helt okej att göra dipp på, jag märker fatiskt inte skillnaden. Kesella/kvarg är ju lite syrligt precis som gräddfil. Men när jag testade med ICA:s 0,1% så blev den alldeles för kompakt tyckte jag!

Har ökat kolhydraterna till 40g per dag istället för 20g från och med idag. Kändes väldigt begränsande med 20g och magen funkar inte riktigt.

Hur många kalorier ligger ni på?

• stinabj

Jag drack bara mineralvatten och light läsk i stort sett när jag gick ner. Mjölk, juice och allt har ju mycket kalorier. För sötsuget dricker jag Red Bull light för den smakar sött som tusan men har typ bara 10 kalorier :)

All light läsk har ju typ 0 kalorier och jag har vant mig vid smaken på dessa nu. Tog ett glas vanlig cola häromdagen för första gången på 5 månader och fy vad det var sött! Tycker Zero är mycket godare nu. Eller Pepsi Max tycker jag är den godaste av dem. 

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!