• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • eliten

Pepsi Max gillar jag mest 0kcal och lindrar sötsuget!
    Jag har gått upp 0,5 efter påsk och var sjuk veckan innan. Känns helt ok när jag inte räknat kalorier! Nästa vecka hoppas jag på minus ett så är jag ändå enligt plan. Får Jobs lite hårdare bara!

• LinnV

Tack för alla tips! Ska börja ta en kopp rött te på kvällen när jag blir sugen. Igår höll jag mig. Tog inget

Sungirl: jag äter runt 150 g kolhydrater per dag! Äter jag för lite fungerar inte min mage..

Tror jag ska dippa grönsaker ikväll, blev så sugen på det nu

• goatess82
    SunGirl skrev 2012-04-13 09:34:05 följande:
    Åh chips... mmm... en av mina stora laster! Jag tycker Arlas kesella 1% är helt okej att göra dipp på, jag märker fatiskt inte skillnaden. Kesella/kvarg är ju lite syrligt precis som gräddfil. Men när jag testade med ICA:s 0,1% så blev den alldeles för kompakt tyckte jag!

Har ökat kolhydraterna till 40g per dag istället för 20g från och med idag. Kändes väldigt begränsande med 20g och magen funkar inte riktigt.

Hur många kalorier ligger ni på?
    jag ska äta 1387 nu, brukar dock ha ca 500 kvar om dagen, får börja äta mer frukt eller så!
  • Mama Mia
    goatess82 skrev 2012-04-13 12:25:45 följande:
    jag ska äta 1387 nu, brukar dock ha ca 500 kvar om dagen, får börja äta mer frukt eller så!
    HUR lyckas du få i dig tillräckligt med proteiner om du äter under 900 kcal/dag??? Eller äter du "bara" proteiner?

Jag ligger på 1690 kcal just nu...
  • bonsai
    SunGirl skrev 2012-04-13 09:34:05 följande:
    Åh chips... mmm... en av mina stora laster! Jag tycker Arlas kesella 1% är helt okej att göra dipp på, jag märker fatiskt inte skillnaden. Kesella/kvarg är ju lite syrligt precis som gräddfil. Men när jag testade med ICA:s 0,1% så blev den alldeles för kompakt tyckte jag! Har ökat kolhydraterna till 40g per dag istället för 20g från och med idag. Kändes väldigt begränsande med 20g och magen funkar inte riktigt. Hur många kalorier ligger ni på?

Tack för tipset! Ska provas nästa helg!! Har du provat olw ugnsbakat? Världens godaste o bara 7.5-8% fett! Kan inte äta andra chips längre!
  • oraklet från delphi
    bonsai skrev 2012-04-13 09:24:59 följande:
    Tuggummi är det bara 5 kalorier i så det kan man ju ta om man är sötsugen. Ikväll till lets dance blir det ugnsbakade chips med dipp. Provade med mini fraîche o det var skit äckligt. Så det blir med gräddfil i fortsättningen.
    låter gott hur gör man goda ungs chips jag misslyckas jämt? :(
  • bonsai

Köper olws chips! Dom misslyckas man aldrig med:) men skämt o sido har jag aldrig gjort egna chips men googla så får du säkert massor med tips!

• oraklet från delphi
    bonsai skrev 2012-04-13 13:47:45 följande:
    Köper olws chips! Dom misslyckas man aldrig med:) men skämt o sido har jag aldrig gjort egna chips men googla så får du säkert massor med tips!
    ha ha ok men då får man äta rätt lite väl? :) är så jäkla chips frälst det är det svårast tycker jag...
  • oraklet från delphi
    bonsai skrev 2012-04-13 13:41:16 följande:
    Tack för tipset! Ska provas nästa helg!! Har du provat olw ugnsbakat? Världens godaste o bara 7.5-8% fett! Kan inte äta andra chips längre!
    men hur många kolhydrater är det i dem?
  • Girle

Helgerna är alltid en utmaning. Bubbel och choklad är mitt favvofredagsgott, men man får ju äta så himla lite och då har jag ändå 1570 generösa kcal per dag. Ja, ja. När jag har nått i mål och ändå hållit koll på kcal ett tag tror jag att jag ska köra på nyttiga veckor fram till 18 på fredagar och sedan fritt på helger. Hur tänker ni? Har ni börjat planera/drömma om hur ni ska levs som målviktiga?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!