• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • SunGirl

Tack Bonsai för tipset med chipsen, ska jag lägga på minnet till sen! Just nu vill jag inte äta så mycket kolhydrater då det stoppar min viktnedgång, men när jag når målvikt! Eller kanske lite innan...Drömmer

Girle -jag bytte bubblet mot bubbliga Red Bull Light, dricker det i skumpaglas (lite löjligt, jag vet), men det ger ändå en viss känsla av liiiite lyx

Jag tycker inte att ren alkohol samt vin och skumpa är så farligt egentligen, det ger inte så mycket "ren energi" till kroppen, det mesta svettas/andas vi ut som ättiksyra. Och det innehåller lite kolhydrater, så att unna sig ett eller t.o.m. två glas (torrt) vin/skumpa tycker jag egentligen inte är så farligt 1-2 ggn i veckan när man vill går ner i vikt

När jag når min målvikt så kommer jag äta som jag gör nu, för det är min "normala" kost. Förutom att jag inte räknar kalorierna då. Jag kommer unna mig vad jag vill 1-3 dagar/vecka då det inte påverkar vikten (gjorde iallafall inte!).

• LinnV

Läste lite snabbt.. lite under 1200 kalorier äter jag under veckorna, på helgen äter jag alla mina 1368.. Jag brukade alltid ta ett glas vitt vin på helgkvällarna men nu håller jag mig till cola light!

• Girle

Sun girl: klart du inte är larvig som dricker redbull i skumpaglas! Tyvärr kan jag inte dricka det, får kväljningar av bara lukten (hm, språkresa när jag var femton, alldeles för mkt redbullvodka, Say no Moore...). Men vi verkar tänka ung samma när målvikten är nådd. Jag har 2,5 kg dit, så jag tänker lite framåt.

• SunGirl

Men då är du ju snart i mål Girle!! Inte långt kvar! Tack, de lilla motiverade faktiskt mig lite extra. Börjar känna av att det är helg nu och "suget" börjar komma, eller mitt hjärnspöke säger "det är ju fredag, det gör väl inte så mycket om man äter vad man vill och hur mycket under EN kväll?". Och så blir det hela helgen... Nej, fy, nu ska jag göra detta och sen kan jag njuta! Problemet är ju bara att jag har låååångt kvar till målvikten så det känns ganska långt borta just nu

Och till råga på allt så ska vi baka muffins nu!

Vad ska man säga, good luck? Skäms

... hoppas de blir torra och äckliga...

• Girle

Hoppas de blir superäckliga! Hade bara de sista gravkilona kvar, men de sitter hårt. Är också sugen på att släppa helgen, men jag vill verkligen bli av med det sista!

• SunGirl

Ok, muffinsen är klara, ska börja med maten nu.

Jag smakade en matsked på smeten, men det känns okej. Sonen provsmakar nu, de ser riktigt saftiga ut inuti.

Hamnade i Victoria Secret's på 3:an och känner mig plötsligt inte det minsta sugen på något! Drömmer

• goatess82
    Mama Mia skrev 2012-04-13 13:12:41 följande:
    HUR lyckas du få i dig tillräckligt med proteiner om du äter under 900 kcal/dag??? Eller äter du "bara" proteiner?

Jag ligger på 1690 kcal just nu...
    Nej dom dagarna har varit dåligt med protein dock, sen får jag tillgodo mycket när jag har tränat!!
  • Girle

Haha sungirl vilket bra trick! Tänk om du fixar detta kommer du att kunna äta muffins då och då sen. Se till att få in ett rejält träningspass så går det jämt upp

• goatess82
    goatess82 skrev 2012-04-13 19:23:21 följande:
    Nej dom dagarna har varit dåligt med protein dock, sen får jag tillgodo mycket när jag har tränat!!
    Går 2 promenader om dagen, en på morgonen och en på kvällen ala 1 tim per gång för att bebis ska sova i vagnen i rask takt, det blir 551 kcal extra om dagen och så äter jag oftast 3 mål om dagen vilket brukar lika runt 400-500 kcal per måltid, och ev någon mellis på 100-150! 
  • eliten

Idag blev det tacos till middag, lätt att äta nyttigt jag tar alltid kycklingfilé och äter mest det med grönsaker! Tur att jag bakade en limekladdkaka med vitchoklad så jag slipper fundera på hur jag ska få i mej resten av kalorierna! :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!