• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Santis

Jaha nu har det snart gått 12v sen tvillingarna kom så nu hänger jag på!
    Fick en super bra cross trainer i present, precis vad jag behöver när jag inte orkar gå till gymet! Så hoppas på 20-30 kg det här året!

• eliten

Jag står på motionsbandet nu efter att ha unnat mej liiite för stor kakbit till fikat. Blir så uttråkad här bara trots tv och iphone :)

• SunGirl

Har varit ute i parken 2h med sonen, jättehärligt väder! Så nu unnar jag mig en av gårdagens muffins till en kopp kaffe efter lunchen

Men nu blir det bara EN, inte hela satsen som det hade blivit i "vanliga" fall......

• goatess82

fy farao kunde inte behärska mig utan det blev godispåse idag iaf, trots att jag lovat mig själv att sluta, och med hemmgjorda hamburgare såg det inte bra ut på räknaren idag, dock med motionen så ligger jag på 40 extra så vi får se vad vågen säger imorgon!

Önskar er alla en trevlig helg!

LinnV skrev 2012-04-14 08:29:40 följande:
    Det är olika men morot, gurka, paprika, bladselleri (eller vad det heter..) ibland lätt kokt broccoli.. minimajs är också gott

aha, har aldrig testat minimajs, måste jag göra någon gång=) paprika är gott också, speciellt den röda!

• Girle

God morgon tjejer! Har övertrasserat något (ca 200 kcal/dag) den här helgen, men jag ska försöka snåla lite resten av tiden fram till torsdag när det är vägning.

Välkomna alla nya!

Hoppas ni alla får en fin och nyttig söndag!

• bonsai
    SunGirl skrev 2012-04-14 07:47:45 följande:
    Oj vad konstigt det blev när jag postade! Kcal per 100g = 400 Kolhydrater per 100g= 73g

Ojdå! Tur att jag inte äter så mkt per gång då! Men jag är alltid inom ramen i alla fall:)
  • Girle

Väger ni allt med hushållvåg eller höftar ni? Jag höftar mest, har ingen ordentlig väg hemma.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!