• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai
    Girle skrev 2012-04-15 08:30:02 följande:
    Väger ni allt med hushållvåg eller höftar ni? Jag höftar mest, har ingen ordentlig väg hemma.

Använder alltid hushållsvåg. Tycker att det blir fel oftast annars. Men efter ett tag vet man ju hur mkt smör man ska ta osv men det mesta vägs för att jag äter så lite kalorier: 1250 så då gäller det att hålla tungan rätt i mun!
  • SunGirl

Här gick det inte bra igår....
    Nya tag, får hoppas att det iallafall sätter fart på min supertröga mage!

• Santis

+ 95 calorier :(
    Men om man absolut måste äta choklad pudding med visp grädde så får man nog skylla sig själv

Alla dessa frestelser!

• SunGirl

Amy27, möjligt, har faktiskt inte tänkt på det. Ska börja dricka lite mer och se om det hjälper Tack för tipset!

• Girle

Sungirl: testa linfrön (typ i fil)+ kaffe+ massor av vatten, det får igång min mage!

Bonsai: ja, då förstår jag att varje gram måste vara invägt. Jag har 1760 kcal som jag sällan äter upp (om det inte är helg, hehe) så då känner jag att jag har "råd" att höfta.

Är precis hemkommen från ett pass på f

• SunGirl
    Girle skrev 2012-04-15 12:14:59 följande:
    Sungirl: testa linfrön (typ i fil)+ kaffe+ massor av vatten, det får igång min mage!

Bonsai: ja, då förstår jag att varje gram måste vara invägt. Jag har 1760 kcal som jag sällan äter upp (om det inte är helg, hehe) så då känner jag att jag har "råd" att höfta.

Är precis hemkommen från ett pass på f
    Tack! Min vanliga frukost består av lättkesella utblandat i vatten med massor av loppfrön (inte giftiga som linfrön men samma effekt!), bär (mycket frön i dem), lite pumpa- och solrosfrön och kaffe...... Min mage brukar alltid funka, men kom på att jag faktiskt inte ätit min vanliga frukost denna vecka då det blivit förmycket kolhydrater med mjölkprodukter när jag legat på max 20g/dag
    Men nu ska jag skita i kolhydraterna och äta "som vanligt" istället, ska dock tänka på vattnet!!
    Tack!
  • LinnV

-0,2 kg trots magkatarr, semester, förkylning och middag hos svärföräldrarna igår. Woho! Trodde jag stod helt still eftersom jag inte räknade på en hel vecka förut

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!