• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

God morgon!
    Min frukost består av äggröra (2 ägg+mjölk), en finncrisp (bara 20 kcal) med lite leverpastej och gurka. Två cocktailtomater till röran. Latte (1 dl mellanmjölk o 1 dl kaffe i nespresson) samt vatten att dricka. Den kostar ca 300 kcal totalt, då blir jag mätt och glad och står mig väl fram till lunch utan något mellanmål mellan.

Ett annat tips är smaksatt kolsyrat vatten. Köp färdigt eller blanda i gurka/hallon/mango/äpple/citron/lime/apelsin i ditt eget om du har sodastream. Då undviker du läskigheterna o ev sockersug som följer med lightsaft. Jag själv unnar mig dock cola zero lite då och då

• Amy27

Jag älskar Ramlösa Mango! Jag kan alltså dricka den då och då?
    Pepsi Max innehåller också bara 1 kcal/burk och en sådan ska jag dricka på fredag! :)

• Amy27

Girle: wiiihoooo!!

Dagen hittills har gått riktigt bra. Jag drack kaffe, gav lilleman frukost och sen var vi ( jag, lilleman

• Amy27

Vad konstigt, halva inlägget bara försvann.
    :-/

Jo efter lillemans frukost tog vi vovven ut på en powerwalk. Sen åt jag frukost och lyxade till det med färska jordgubbar i filen.

Nu blir det lek och kryp på golvet men sen ska jag nog köra lite zumba här hemma.

• SunGirl

Wohoo, 6 km på 30 min, genomsnittlig hastighet 11,3km/h!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det lunch och nog dags att plugga lite....... eller mycket.

Amy27, har du en träningsdvd med zumba eller kör du bara själv till musik hemma? Är det roligt? Kanske borde testa det, älskar dans!

Åh, gott med jordgubbar!! Och skönt att röra på sig!

• Girle

Äh, jäkla telefon. Gott med jordgubbar! Härligt med motion. Jag laddar inför morgondagens stenhårda cirkelfys. Puh!

• Amy27

Jag kör själv med musik hemma, eller så finns det lite klipp på youtube.
    Men jag har börjat träna zumba i grupp på gymet en gång i veckan, grymt kul! :)

• bonsai

Mmm jordgubbar är såå gott! Ska köpa i veckan på Coop, 1 kg för 29.9kr det är bra pris! Nu är jag rätt frisk så idag började jag räkna igen. Hoppas jag orkar börja träna snart också!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!