• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • goatess82

Tack för svaren ang sparade kalorier, hoppar det för jag märker att min kropp inte fungerar så, jag går upp om jag äter för mycket en dag, dock så gör det ju inte att ligga lite plus en dag om man vari duktig annars, måste ju a lite belöning och inte glömma att leva i allt=)

Jag har jättesvårt med proteiner, jag får inte upp mätaren alls nästan, är det för jag inte dricker mjölk tror ni, för ägg äter jag bra av iaf, vad kan man mer äta för att få i sig det?

Amy27 skrev 2012-04-16 10:01:46 följande:
    Jag älskar Ramlösa Mango! Jag kan alltså dricka den då och då?
    Pepsi Max innehåller också bara 1 kcal/burk och en sådan ska jag dricka på fredag! :)
    Den är jättegod, mums=)
    SunGirl skrev 2012-04-16 11:46:24 följande:
    Wohoo, 6 km på 30 min, genomsnittlig hastighet 11,3km/h!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det lunch och nog dags att plugga lite....... eller mycket.

Amy27, har du en träningsdvd med zumba eller kör du bara själv till musik hemma? Är det roligt? Kanske borde testa det, älskar dans!

Åh, gott med jordgubbar!! Och skönt att röra på sig!
    Det är ju jättebra, vad duktig du är=)

Här kör vi vattenzumba, det är kul och ingen ser hur illa man dansar, hihi=)
  • humlan1234

Proteiner finns i mjölkprodukter och kött framför allt.

Jag har kört med appen sen februari och har hittills gått ner 10 kg. Favoritar den här tråden :)

• eliten
    goatess82 skrev 2012-04-16 21:16:27 följande:
    Jag har jättesvårt med proteiner, jag får inte upp mätaren alls nästan, är det för jag inte dricker mjölk tror ni, för ägg äter jag bra av iaf, vad kan man mer äta för att få i sig det?
    Mjölk? Vem dricker mjölk? :)
    Men vaddå äter du inget kött? Kyckling? Är du vegetarian? Fisk och bönor? Keso?
  • Smulanpus

Har bara kört i två dagar, tips mottages tacksamt på, ja det mesta :)

Längtar.......
  • Trollius

Hej. Har nyss börjat med hjälp av den här appen. har hållit på sen i fredags och har redan börjat tappa suget lite :) ser kalorier i allt och känner mig ganska fånig :)

Behöver lite pepp och bra tips på bra mat. Nån som sitter inne på bra mat ideer?

• Amy27

Men åh! Ger upp!
    Kika igenom tråden tjejer, finns massa bra tips!

• goatess82
    eliten skrev 2012-04-16 21:29:42 följande:
    Mjölk? Vem dricker mjölk? :)
    Men vaddå äter du inget kött? Kyckling? Är du vegetarian? Fisk och bönor? Keso?
    jo jag äter kött till både lunch och middag men ligger under varje dag iaf, vet inte varför!?
  • bonsai
    Trollius skrev 2012-04-16 21:34:56 följande:
    Hej. Har nyss börjat med hjälp av den här appen. har hållit på sen i fredags och har redan börjat tappa suget lite :) ser kalorier i allt och känner mig ganska fånig :) Behöver lite pepp och bra tips på bra mat. Nån som sitter inne på bra mat ideer?  

Jag äter vanlig husmanskost mån- tors. Till frukost två rågrut med olika pålägg och lättmjölk, lunch lättfil med banan och flingor, mellis smörgås eller frukt beror lite på. Jag äter bara 1250 kalorier om dagen. Prova ett tag till och känner du att du inte orkar hålla på kan du använda appen som ett stöd i stället så du har ett hum om vad du får i dig samt tråden som hjälp med tips. Kyckling är ju bra mat o kalkon och sallad! Glömde att hälsa alla nya välkomna;)
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!