• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • SunGirl
    Girle skrev 2012-04-18 10:05:06 följande:
    175. Hur långt har du kvar?
    Vill ner till samma vikt jag hade innan jag gick upp under hösten! Runt 52-50, så det är nästan 10kg kvar! Det kommer säkert ta 3 månader om man kör hårt.
  • goatess82
    SunGirl skrev 2012-04-18 08:05:55 följande:
    Idag kom jag äntligen under 60-strecket! 59....9... Så det skiljer visserligen bara 0,1 kg Drömmer men det känns skönt! Känns som om jag kämpat med att just få SE en femma på vågen i månader! Och efter bara 1,5 vecka med Shape up så har jag nu kommit under första delmålet.

Nu ska det kämpas vidare! Blev ingen träning igår men hoppas få in ett kvällspass på gymmet idag!
    Det är sjukt skönt att se det, kommer ihåg lyckoruset, jätttteeee bra kämpat!!
    Girle skrev 2012-04-18 09:19:55 följande:
    Sungirl: wihooooo! Grattis till 5:an! Vad härligt det måste kännas. Jag kämpar för att se en 6:a istället för en 7:a. Har "officiell" vägdag imorgon, men tjuvvägde mig imorse. Då visade vågen exakt 70.0 så om jag lyckas gå ner ett enstaka hekto tills imorgon så skulle jag bli sååååå lycklig. Men 70.0 är också grymt, det har jag inte vägt på den här sidan av graviditeten och lillen är 14 mån. 69 var inskrivningsvikten och 68 är målet. Sen kanske det blir 67 eller 66, det beror på hur jag känner mig. Hur lång är du?
    du också, duktiga ni är=)
  • Girle

Sunnygirl: säkert tre mån, men det är det ju värt sen är du ju smal heeeela livet
    Goatess: tack! Det känns bra att äntligen närma sig en 6:à

• Liten Karin

Hej, tänkte om ni kan hjälpa med lite frågor.

Har kört shape up till och från sedan mitten januari och tycker den funkar kanon! (Har gått ner sju kg och tio cm runt midjan *glad*)

Det enda jag tycker är lite svårt är att veta hur mycket saker väger. Ofta väljer jag 1 "serving" om det finns men det känns lite vagt. På vissa få livsmedel går det ju att ändra till dl men det är inte särskilt många. Och på vårt müslipaket stod det faktiskt att 1 dl väger ca 35 g.

Så, hur gör ni med ris och pasta? Och det som anges på shape up är det okokt eller kokt vikt? Har funderat på om det finns någon tabell där man kan se tex hur mycket en dl kokt ris väger...

Sen har jag funderat på vad det där lilla hjärtat och USDA som står på viss livsmedel betyder?

Har bara läst lite i tråden men måste säga att ni verkar jättepeppade och fokuserade! Grattis till alla tappade kilon!

• eliten

Idag har jag bakat detta supergoda och nyttiga knäckebrödet, så gott, perfekt om man är småsugen på kvällen men vill hålla sej till något nyttigt! Och det är enkelt att göra det är bara att blanda ihop ingredienserna och smeta ut på bakplåtspapper.
    Recept finns på bullmorsan.se

Annars är det två dagar till vägning och jag hoppas på bra resultat nu!
  • goatess82
    Liten Karin skrev 2012-04-18 14:34:01 följande:
    Hej, tänkte om ni kan hjälpa med lite frågor.

Har kört shape up till och från sedan mitten januari och tycker den funkar kanon! (Har gått ner sju kg och tio cm runt midjan *glad*)

Det enda jag tycker är lite svårt är att veta hur mycket saker väger. Ofta väljer jag 1 "serving" om det finns men det känns lite vagt. På vissa få livsmedel går det ju att ändra till dl men det är inte särskilt många. Och på vårt müslipaket stod det faktiskt att 1 dl väger ca 35 g.

Så, hur gör ni med ris och pasta? Och det som anges på shape up är det okokt eller kokt vikt? Har funderat på om det finns någon tabell där man kan se tex hur mycket en dl kokt ris väger...

Sen har jag funderat på vad det där lilla hjärtat och USDA som står på viss livsmedel betyder?

Har bara läst lite i tråden men måste säga att ni verkar jättepeppade och fokuserade! Grattis till alla tappade kilon!
    Nice nergång, mycket duktigt=)

jag väger inte men brukar höfta på gram istället!

Ris och pasta är jag nästan hundra på är okokt!
  • Santis

Hmm har undvikit att köpa batterier till vågen i flera dagar, är så nervös över hur det går!! Dock vinner min nyfikna sida
    I morgon då måste jag verkligen köpa batterier!

• SunGirl
    Santis skrev 2012-04-18 21:23:52 följande:
    Hmm har undvikit att köpa batterier till vågen i flera dagar, är så nervös över hur det går!! Dock vinner min nyfikna sida
    I morgon då måste jag verkligen köpa batterier!
    Håller tummarna för massa minus! Skrattande

Eliten, det ser gott ut! Hemmagjort knäckebröd är tusen ggr godare än köpt!! Hoppas du får fina resultat på vågen!
  • Girle

God morgon tjejer!
    Här kommer ett litet skrytinlägg morgonens våg visade 69.7!!! Vilket är första gången bakom 70-sträcket sedan augusti 2010 då jag var i fjärde månaden med sonen. Wihoooo! En total viktnedgång på 3 kg sedan start 23 mars. Nu är målet i sikte! *slut på skryteriet*

Eliten: det där knäckt såg riktigt smarrigt ut, det ska jag nog testa. Vad är kcal- innehållet?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!