• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Trollius: kan du inte äta jordgubbar eller hallon eller något när du måste få upp blodsockret? Det är väldigt lite kalorier i det! Jag äter 1250 om dagen så man är lite små hungrig i början.

• Trollius

Jag tar ju druvsocker, det är lite kalorier i och det som funkar bäst...men då jag vaknat på natten så tar grottmänniskan över...och den människan är helt inställd på att överleva så då åker mer än en bit ner och sen mår man lite dåligt över det dan efter...men som sagt det ska väl balanseras upp...blir nog bättre då jag lärt mig ordentligt :) 

Jag är inte så hungrig egentligen...mest sugen. svårast är att sitta i soffan på kvällen, försöker hålla mig sysselsatt så jag inte stoppar i mig nått av ren vana :) 

• SunGirl

Man kan göra "isglass" på fun light, cola zero eller fanta zero..Drömmer IKEA har isglassformar med pinne nu!

• SunGirl

Idag kom jag äntligen under 60-strecket! 59....9... Så det skiljer visserligen bara 0,1 kg Drömmer men det känns skönt! Känns som om jag kämpat med att just få SE en femma på vågen i månader! Och efter bara 1,5 vecka med Shape up så har jag nu kommit under första delmålet.

Nu ska det kämpas vidare! Blev ingen träning igår men hoppas få in ett kvällspass på gymmet idag!

• Skabetti

Hoppar in här o frågar: gratisversionen, duger den? Hur mkt kostar det som inte är gratis o har man stor användning av denna?

• SunGirl
    Skabetti skrev 2012-04-18 08:10:39 följande:
    Hoppar in här o frågar: gratisversionen, duger den? Hur mkt kostar det som inte är gratis o har man stor användning av denna?
    Gratisversionen duger alldeles utmärkt!
    *Du kan skriva in din längd, ålder, kön
    *Ställa in hur mycket du vill gå ner per vecka
    *Ändra fördelning protein/kolhydrater/fett m.m.
    *Se diagram för viktkurva, midjemått, antal kcal per dag, se genomsnittlig kcal-mängd/vecka
    *Lägga in egen mat/egna matvaror, söka i livsmedelsdatabasen

Det enda som jag kan sakna lite är att man inte kan spara måltider, som mellanmål och liknande som man ofta äter samma.

Jag tror att man annars betalar en summa per månad, ex 199kr för en månad (men tror det var mer!), och då får man tillgång till alla funktioner. Tror alltså inte att det finns en app som man betalar separat för att uppgradera till. Rätta mig om jag har fel!

Ladda ner gratisversionen och kolla igenom alla funktioner så kan du ju bestämma dig sen!
  • LejonetTvillingen

49 kr/månad kostar den, men går ner i pris om man tar det på tre månaders eller 12 månaders på en gång

• Girle

Sungirl: wihooooo! Grattis till 5:an! Vad härligt det måste kännas. Jag kämpar för att se en 6:a istället för en 7:a. Har "officiell" vägdag imorgon, men tjuvvägde mig imorse. Då visade vågen exakt 70.0 så om jag lyckas gå ner ett enstaka hekto tills imorgon så skulle jag bli sååååå lycklig. Men 70.0 är också grymt, det har jag inte vägt på den här sidan av graviditeten och lillen är 14 mån. 69 var inskrivningsvikten och 68 är målet. Sen kanske det blir 67 eller 66, det beror på hur jag känner mig. Hur lång är du?

• SunGirl
    Girle skrev 2012-04-18 09:19:55 följande:
    Sungirl: wihooooo! Grattis till 5:an! Vad härligt det måste kännas. Jag kämpar för att se en 6:a istället för en 7:a. Har "officiell" vägdag imorgon, men tjuvvägde mig imorse. Då visade vågen exakt 70.0 så om jag lyckas gå ner ett enstaka hekto tills imorgon så skulle jag bli sååååå lycklig. Men 70.0 är också grymt, det har jag inte vägt på den här sidan av graviditeten och lillen är 14 mån. 69 var inskrivningsvikten och 68 är målet. Sen kanske det blir 67 eller 66, det beror på hur jag känner mig. Hur lång är du?
    Grattis Girle!! Skrattande Men oj, då är du snart i MÅL!! Åh, lite avis samtidigt, men på ett bra sätt

Jag är 166 cm, så jag är inte så lång! Hur lång är du?
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!