• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Liten Karin

Tack för svar! Kanske måste införskaffa en våg trots allt.. Jag trodde nog faktiskt att det var kokt ris etc. som var inprogrammerat.  Okokt är ju mycket bättre  

David augusti 2008 & Anton mars 2011
  • goatess82

Grattis Girle=)

idag stod vågen på 58.3 så 0.2 kilo igen, men jag vet att "mens" perioden är på väg så nu gäller det att inte gå upp istället för att sikta på nergång i ca 1 vecka!
    jag har inte räknat med amning i mina dagliga kalorier men jag ammar bara morgon och kväll och så natten då men det ska han ju "klara" sig utan egentligen! 

• SunGirl

Grattis till allas viktminskningar!! Skrattande

Jag sitter själv här och smuttar på ett glas rött... Måste undersöka saken bättre, men har lagt in att 100g vin 13% motsvarar ung. 19 kcal. Så går jag efter egen beräkning så är det inte så farligt med lite vin ibland Drömmer Värre är det man äter till...

Var faktiskt på väg att äta en kaka när jag kom hem, men ångrade mig som tur var. Det känns inte som om det kommer vara så gott. Tog en liten ostbit istället. Snart dags för middag!

• eliten

Fredagsvägning: 55,9! Så roligt att se 55 för första gången sen innan min första graviditet för över 4år sen!
    Fast magen försvinner inte! Är nog verkligen hårdtränlng som gäller nu!

Nu står det att jag bara får äta 1300kcal det känns snålt men kan tänka mej att det ät för att man ska träna också för att gå ner det sista!

• Jazzica

Min app säger att mitt RDI, rekommenderande dagliga intag är 2300 kalrorier på en dag och jag jar som mest ätit 1167 vilket motsvarar 51% :/ är detta bra eller dåligt?

Den enda träningen jag har är mina raska promenader på ca en mil var eller varannan dag! Har inte vägt mig på 3 veckor snart så vet inte heller om det händer nåt med mig..

• Alvi

Hejsan, jag är med! Har dock bara ca 1kg jag vill tappa, annars kör jag appen för att behålla min vikt nu när jag börjar avsluta amning. Vill inte rusa upp i vikt som efter de andra 2 barnen, trivs så bra som jag är nu!

• Alvi

Ajuste - jag ligger på 1500-nånting kalorier per dag men lyckas sällan komma upp i mer än 1300-1400. Bör jag försöka justera det, särskilt de dagar jag har tränat en gnutta (sällan)?

• eliten

Det är inte bra att ligga långt under sitt rekommenderade kaloriintag för då ställer kroppen in sej på svält och förbränner mycket mindre vilket avstannar viktminskningen så det är mycket bättre att få i sej flera nyttiga kaloririka mellanmål som avocado, nötter, frukt och liknande

• LinnV

Jag känner mig så duktig, mamma kom hit med wienerbröd och jag tryckte i mig en men lyckades hålla mig inom mina kalorier ändå!

• Alvi
    LinnV skrev 2012-04-20 09:05:29 följande:
    Jag känner mig så duktig, mamma kom hit med wienerbröd och jag tryckte i mig en men lyckades hålla mig inom mina kalorier ändå!
    Vilken lycka det är med sånt!
    eliten skrev 2012-04-20 08:05:30 följande:
    Det är inte bra att ligga långt under sitt rekommenderade kaloriintag för då ställer kroppen in sej på svält och förbränner mycket mindre vilket avstannar viktminskningen så det är mycket bättre att få i sej flera nyttiga kaloririka mellanmål som avocado, nötter, frukt och liknande
    Okej, då får jag försöka med det... men är 1300 svält egentligen? Jag väger 50, har fyllt i att jag vill gå ner till 48, på 0,25 kg/vecka. Räknas det verkligen som svält då, eller kan det bara bli så att jag går ner snabbare än beräknat. För jag kommer oftast verkligen inte upp i mer. Om jag inte vill behöva "engagera" mig alltså. Det jag äter när jag äter normalt, landar i snitt på 1300-1400.
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!