• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • SunGirl

Fantastiskt Girle!!! Skrattande Bra jobbat och grattis!

• Girle

Tack tack! Får ni också olika kcal? Jag började på 1446, var uppe i 1567 och nu är det 1555 som gäller. Undrar vad det beror på?

• bonsai
    Liten Karin skrev 2012-04-18 14:34:01 följande:
    Hej, tänkte om ni kan hjälpa med lite frågor. Har kört shape up till och från sedan mitten januari och tycker den funkar kanon! (Har gått ner sju kg och tio cm runt midjan *glad*) Det enda jag tycker är lite svårt är att veta hur mycket saker väger. Ofta väljer jag 1 "serving" om det finns men det känns lite vagt. På vissa få livsmedel går det ju att ändra till dl men det är inte särskilt många. Och på vårt müslipaket stod det faktiskt att 1 dl väger ca 35 g. Så, hur gör ni med ris och pasta? Och det som anges på shape up är det okokt eller kokt vikt? Har funderat på om det finns någon tabell där man kan se tex hur mycket en dl kokt ris väger... Sen har jag funderat på vad det där lilla hjärtat och USDA som står på viss livsmedel betyder? Har bara läst lite i tråden men måste säga att ni verkar jättepeppade och fokuserade! Grattis till alla tappade kilon!

Jag väger allt. Ofta finns ju fler alternativ till samma mat o på någon brukar man alltid hitta gram. Hjärtat finns om maten redan är inlagd av shapeup. Du kan söka på kokt ris o pasta, den förprogrammerade är okokt. USDA vet jag inte vad det betyder. Hoppas det hjälper lite!
  • SunGirl

Ju mindre man är -ju mindre mat behöver man äta

• Girle

Sungirl: fast jag fick ju äta minst när jag var "störst"... Märkligt. Men, men, det fungerar. Enligt Appen kan jag nå mitt mål inom 3 v, något jag tycker är lite väl optimistiskt. Men till 1:a juni borde jag vara nöjd

• Amy27

Jag ska ju egentligen bara väga mig på måndagar men jag kunde inte låta bli.
    - 0,5 kg på fyra dagar!!! :)

Girle: varje gång jag lägger in nya vikten minskar antalet kcal jag får äta. Det beror väl på att man måste äta mindre för att fortsätta gå ner i vikt.

• LejonetTvillingen
    Girle skrev 2012-04-19 08:16:15 följande:
    Sungirl: fast jag fick ju äta minst när jag var "störst"... Märkligt. Men, men, det fungerar. Enligt Appen kan jag nå mitt mål inom 3 v, något jag tycker är lite väl optimistiskt. Men till 1:a juni borde jag vara nöjd
    Kan det inte bro på att de räknar med att du sen ska ligga på ett visst antal kcal för att stå still i vikten, och nu börjar den göra så du vänjer dig med att äta lite mer?
  • Girle

Fast jag jag fick ju äta 1567 förra veckan när jag vägde 70.9 och 1555 nu när jag väger 69.7. Det är ju inte många kcal det handlar om, men jag blir nyfiken på varför det ändras?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!