• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • goatess82
    nilelind skrev 2012-04-23 20:24:46 följande:
    Tack för pepp och tips! Jag steg upp 05.15 i morse och han promenera innan maken åkte på jobbet, jippiii!
  • goatess82
    MissNewIdentity skrev 2012-04-23 21:05:14 följande:
    Uuuusch, nu är jag nervös! Vägning i morgon, efter en vecka i Skottland (landet där de serverar allting deep-fried, även pizza och choklad Gråter) och en veckas sjukdom. Hoppas på bara ett litet plus och sen jäklar blir det nya tag!
    mm hoppas det ser bra ut iaf, och om så inte är fallet så låter det som det var värt det iaf, ja förutom sjuktiden så klart!
  • MissNewIdentity
    goatess82 skrev 2012-04-23 21:26:46 följande:
    mm hoppas det ser bra ut iaf, och om så inte är fallet så låter det som det var värt det iaf, ja förutom sjuktiden så klart!
    Ja, man får väl ta det goda med det onda Solig
    Gör om, gör rätt.
  • fill hith
    MammatillJacob skrev 2012-03-06 13:45:07 följande:
    Denna app är en vän i nöd! Bästa appen faktiskt då man verkligen går ner i vikt. Jag började med Cambridge, sedan lchf och nu kalorimätning. Klart och bäst är just denna metod, då man får äta allt med med måtta. Startade 6/2-12 Längd: 170 startvikt: 88kg(1månad sedan)

Målvikt: 72kg
    Idag 6/3 väger jag 85.7kg
    (-2.3kg)

Fortsätt kämpa, kanonbra app!

Favoritar tråden.
    Självklart är mätning av näringen man stoppar i sig det allra effektivaste. Väger man maten också när man använder appen eller skriver man bara in ungefärligt, typ antal potatisar osv?
  • fill hith

Hoppas att fler hoppar på näringsmätning istället för att fjompa runt med massa konstiga dieter och skit.

• Trollius
    nilelind skrev 2012-04-23 20:24:46 följande:
    Tack för pepp och tips! Jag steg upp 05.15 i morse och han promenera innan maken åkte på jobbet, jippiii!
    Det var ruskigt duktigt! hejja dig :)
  • kissecat

Hallå! här är en till som precis har börjat med appen :) Är 162 cm och tror att jag väger runt 57-58 kg (har ingen våg men ska skaffa en). Min målvikt är 52 kg och det kan jag tydligen nå inom 7 veckor. Men jag ska bara äta 1009 kalorier per dag?? Har inte ens kommit upp i det sen jag började för två dagar sen så jag brukar väl inte äta så mycket då.. Men det låter ju jättelite? Men jag lär ju gå upp istället om jag äter mer än jag brukar.

Är ganska säker på att min viktuppgång beror på allt godis jag har tryckt i mig (varje dag) och jag älskar mjukt bröd. Men försöker hålla mig borta från godis så gott jag kan nu och har bytt ut mjukt bröd till hårdbröd, fast tycker inte att det mättar i längden. Men jag tycker att jag borde gå ner en hel del bara genom att välja bort godiset  och det mjuka brödet.. 

Tränar inte så mycket men jag cyklar kortare sträckor flera ggr i veckan och har börjat med lite hemmaträning som situps och rumpövningar bara för att få nån slags träning.

• eliten

Igår fick jag hem och prova min brudklänning, och den passa!
    Lite besviken blev jag för den skulle ju vara min morot att bli av med det sista haha

• Girle

Vad kul att allt fler hittar hit!
    Kissecat: 1000 kcal låter väldigt, väldigt lite. Min App säger till om mitt mål blir under 1200 kcal/dag, det är inte bra för hälsan. Du kan reglera hur mkt du får äta genom att ändra hur mycket du vill gå per vecka i profilen. Du får inte ligga i svältläge, då kommer kroppen bränna musklerna ist för fettet. Prova att dra ner på viktminskningstakten och se till att magen får regelbundet med mat - då håller den igång hela tiden och bränner. Tänk inte "men jag åt ju mindre förut" - det finns väl en anledning till att du började med Appen som är ett hjälpmedel till att hitta en kostbalans livet ut

Eliten: ååå vad roligt att den passar! Nu får målet vara att du måste sy in den innan bröllopet när gifter ni er?

• vanligmamma75

Jag är 162 cm och väger 73 kg. Har fuskat med appen ett tag nu, men måste sätta igång på allvar igen. Jag helammar min sju månaders baby, därför vill jag inte gå på hårddiet. Vågen vägrar komma under 70 kg, så i några veckor har jag struntat i all typ av diet. Sen dammsuger jag skåpen på gott när barnen somnat. Nu är jag uppe på 73 kg, suck.

Men jag hänger gärna här och tar tips. Knäckebröd till frukost ska jag börja med redan idag

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!