• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • eliten

Nej jag menar såklart inte att du svälter dej 100kcal hit eller dit kvittar nog men det var en över dej (Jazzica) som skrev att hon åt 1000kcal mindre per dag och det gör att viktminskningen går långsammare.

Däremot går man inte ner fortare för att man äter mindre, så länge man förbränner allt man äter är det bättre att äta mer för då är kroppen inställd på "högförbränning"

• Alvi

Okej... Tack för att du svarar. En följdfråga då: Om jag ser till att komma upp i 1500 kcal, och inte tränar alls, då går jag ändå ner/ligger kvar i vikt?

• Amy27

Alvi: jag har ätit upp nästan alla kalorier jag ska, igår hade jag 1 kvar.
    Körde 20 min på mammas crosstrainer i måndags, annars har det inte blivit ngt mer. Vägde mig imorse, - 1 kg! :)

Sen så förbränner man ju faktiskt lite när man gör vardagssaker: dammsuger, leker med barnet tex.... Det tänker man ju inte på....

• LejonetTvillingen
    Amy27 skrev 2012-04-20 10:13:00 följande:
    Alvi: jag har ätit upp nästan alla kalorier jag ska, igår hade jag 1 kvar.
    Körde 20 min på mammas crosstrainer i måndags, annars har det inte blivit ngt mer. Vägde mig imorse, - 1 kg! :)

Sen så förbränner man ju faktiskt lite när man gör vardagssaker: dammsuger, leker med barnet tex.... Det tänker man ju inte på....
    En kvar, det är lycka

Garttis till minuset.

Själv ska jag väga mig på måndag.
  • goatess82

58.0 stod vågen på imorse -0.5, gick 1 timme på morgonen promenad igår, och simmade 30 längder på kvällen och avslutade med chips framför en film, en det gick ju bra iaf!!=)
    mindre roligt väder idag dock, vem har beställt detta?

• eliten

Fast vardagsförbränningen är ju redan medräknad när det räknats ut vad du ska äta så det är inget "extra"

• LinnV

Nej nu är det 6 veckor sen jag blev förkyld =/ måste ringa vc på måndag om jag inte blir bättre över helgen. Vill träna och kämpa lite till. Nästa månad börjar bebisverkstan

• Trollius

Fredagsvägningen gav resultat. på en vecka har jag lyckats tappa -1.4 kilo.
    Tur att det går neråt för nu är jag lite mer peppad igen :) 

Trevlig helg alla <3 

• goatess82
    Trollius skrev 2012-04-21 10:42:42 följande:
    Fredagsvägningen gav resultat. på en vecka har jag lyckats tappa -1.4 kilo.
    Tur att det går neråt för nu är jag lite mer peppad igen :) 

Trevlig helg alla <3 
    jättebra jobbat=)
  • Alvi

+ 400 kcal igår, och plus obenämnbart antal idag, men jag gissar på typ 700 eller nåt... Heja heja, imorgon är en annan dag!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!