God morgon!
Ny vecka och förhoppningsvis nya minus på vågarna!
Nilelind: välkommen hit, det är klart du ska hänga här i den här peppande tråden. Undvik nutriletten, det är ju en quickfix som inte behöver hjälpa särskilt mkt på sikt. Du ska ju inte gå ner så många kilon, kan det vara så att kroppen klamrar sig fast vid dem för att du ammar. Så har det varit för mig, så länge jag ammat har de sista 5 suttit som berget. Sedan du börjat träna har du ju också byggt muskler, som väger mer än fett. Prova och mät! Jag förstår att det måste vara frustrerande att det inte händer något men jag hoppas att du orkar köra på, rätt var det är så lossnar det. Jag tror inte heller att dina "övertransaktioner" borde göra ngn skillnad, iaf inte om målet ska vara många hekto i veckan, har du bara 2-3 hg i v som mål påverkar det nog. Du kanske kan testa att äta precis enl plan under alla veckans dagar ett par veckor för att se om det blir någon skillnad? Alternativt är att lägga träning eller långpromenad på helgerna så att du får fler kcal att äta upp. Glöm inte att dricka massor med vatten, så att inte kroppen får vätskebrist. Lycka till!