• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

Hej!!! Jag har precis börjat använda shapeup o undrar lite hur snabbt ni sett resultat och hur noga det är att man kommer upp i det rekommenderade cal intaget. Jag rör mig ganska mycket, mest promenader, jag för in dem men har lite svårt att komma upp i rekomenderat cal intag. Är det risk att kroppen ställer in sig på svält då så jag inte gör ner????

• Sommarnatt10
    Sommarnatt10 skrev 2012-04-24 14:30:57 följande:
    Hej!!! Jag har precis börjat använda shapeup o undrar lite hur snabbt ni sett resultat och hur noga det är att man kommer upp i det rekommenderade cal intaget. Jag rör mig ganska mycket, mest promenader, jag för in dem men har lite svårt att komma upp i rekomenderat cal intag. Är det risk att kroppen ställer in sig på svält då så jag inte gör ner????

Fyller på lite, en dag kan se ut så här på mat fronten. Vad tror ni?... 8 Frukost: två halv grova mackor leverpastej o gurka på en o litelite honung på den andra 11 Mellis: ett glas 2dl smoothie 14 Lunch: två kokta ägg, makrill, knäckemacka o vatten ibland en liten ruta 70% choklad (är helt klart beroende av choklad. Men 70% är betydligt bättre än tidigare....) 17 Middag: vanlig middag, tänker lite mer på att ta något mindre av pasta, ris o potatis, måste bli bättre på sallad 20 en kopp te o ev en knäckemacka
  • Girle

Sommarnatt: du behöver inte äta upp dina intjänade träningskcal.

• Trollius

Hej. Fun light har kommit med tre nya smaker sötade med stevia. på Framsidan står det att den inte innehåller några kalorier...räknar man det som att dricka vatten då?...förstår inte hur den inte kan innehålla några kalorier alls.

• eliten

Det stämmer, stevia är ett naturligt sötningsmedel som det krävs extremt lite av och resten i saften är kemiska färg och smakämnen så det är fritt fram att dricka..

• EmmaE86

Halloj! Har haft shape up ca 1 år! Och den har hjälpt mej att gå ner alla grav kilon! Nu är det dock tre kg kvar att kämpa med!!! Tycker appen är grym!! Det är så smidigt att lägga in i telefon, för den har man alltid med!!!

• Girle

Plastmamma: vad har du tränat? Hur stor är din dagramson?

EmmaE: vad härligt att du har "levt" med shapeup s

• Girle

Nämen, så länge ska det stå. I vilken takt kör du och hur mkt har du tappat under året?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!