• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • goatess82
    plastmamma skrev 2012-04-25 06:41:54 följande:
    Efter träning så ligger jag på hälften av kalorinålet. Kan det vara möjligt? Har då ätit för en helt vanlig dag.
    Jag har likadant, inte jämt men ofta mellan 200-700 kalo kvar men då är det med träning då, fast en promenad till dagis ger mig 130 kalo och så crosstrainer 340 extra så det blir mycket så!
  • plastmamma

Jag kör ett hårdpass Zumba, cykling 20 min minst eller promenad 1. Timme. Jag äter först en bit över målet och när jag knappar in träningen så försvinner mer än hälften. Någon som vet hur jag kan lägga in Zumba i aktivitet? Hur mycket man förbränner osv?

• Amy27

plastmamma: jag brukar lägga in det som aerobics.
    Annars har ngn längre bak i tråden tipsat om en sida där man kan kolla exakt hur mkt man förbränner, baserat på ens vikt å längd.

• Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-04-24 15:21:13 följande:
    Sommarnatt: du behöver inte äta upp dina intjänade träningskcal.

Oki, tack!! Det låter ju bra. Har en dålig dag/vecka det står still o det gör ju inte motivationen hög direkt. Promenerar massor o kör några olia magövningar. Har inte en dag varit över det rekommenderade kaloriintaget :( o vågen visar samma :(
  • Girle

Sommarnatt: vad konstigt att det inte händer något. Här har det inte heller hänt mkt. Jag har vägning imorgon, men kunde förstås inte låta bli att tjuvväga mig imorse. Då visade vågen exakt samma siffror som förra veckan. Verkar som om jag står still varannan vecka och går ner varannan. Det kanske är något liknande för dig? Väger du maten? Om inte kanske du ska börja för att få de resultat du önskar.

• bonsai

Jag provade precis fun light sötad med stevia. Den smakar väldigt mycket o jag gillar den inte. Känns precis som vanligt äckligt sötningsmedel. Blä!

• EmmaE86

Girlie: jag har gått ner 17 kg och har som sagt 3 kg kvar. Har gått lite upp och ner, men har siktat på 0,5 kg i veckan. Gillar att man alltid har det med sej, bara att lägga in direkt det man ätit

• goatess82

wooh, idag stod vågen på 57 kilo ett kilo kvar och så är jag färdigggg *hoppar runt*

• Girle

Emma: wow, 17 kg! Bra jobbat. Jag tycker också att Appen är väldigt smidig.
    Goatess: Jippie! Grattis!

Imorse visade vågen 69.4, vilket är -0.3 och "bekräftar" min teori om att det står nästintill still varann vecka (som denna) och så rasslar det till nästa. Spännande att se om en vecka om teorin stämmer. Jag har tappat 3.3 kg på 4,5 vecka så jag känner mig nöjd. Nu är det 1.4 kvar till mål... Kämpa!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!