Hoppar in här i tråden också. Hittade denna tråd och blev så nyfiken på appen. Började skriva upp allt i tisdags och har redan gått ned 1,5 kg
.
Är 169 cm lång och brukar väga 62-63 kg. Dock trivs jag bäst med mig själv när jag väger 58-60. Nu har jag under vintern haft det ganska jobbigt på jobbet, varit trött och hängig och vräkt i mig godis varje dag. Tidigare gick jag alltid en timmes promenad varje dag för att ta mig till och hem från jobbet, men nu åker jag enbart kollektivt från dörr till dörr typ och promenaderna hinns inte med. När vågen stod på 68,2 kg kändes det bara nog! Inga kläder sitter bra och nu kommer snart sommaren och då vill jag vara smal.
Provat lite lchf tänk under vintern men det fungerar inte alls på mig, jag äter en massa fett och vräker sedan i mig godis och neej, det är verkligen inte mitt sätt att äta. Känner mig äcklad av all fet man man trycker i sig. Bättre att äta av allt fast i måttlig mängd.
Det som jag tycker är svårt är att fördela mängden mat jämnt och mellanmål, vad sjutton skall man äta till mellanmål? Det som försvårar det hela är att jag är glutenintolerant, tål inte vissa nötter och frukter (alla kärnhuvudfrukter).
Tips på mellanmål?