• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

Det behöver faktiskt inte bli ett plus på vägen. Det var kalas förra veckan ( alla dessa jäkla aprilbarn hehe) och fastän jag åt både lite smörgåstårta och vanlig tårta så gick jag inte upp ngt.
    Å jag hade mens!

• LejonetTvillingen

Jag gick ner 0,7 första veckan med ShapeUp.
    Riktigt nöjd med det.

Hittade dock på appen att glas lättmjölk innehåller 1320 kcal, tror det blev lite fel där

• goatess82
    nytt eller gammalt skrev 2012-04-27 10:04:52 följande:

Amy27: ja det är nog det bästa, äta litegrann och ta tag i det efteråt. Ställa in sig menatalt på att nu blir det plus en gång och sen bara gå vidare liksom!

måttband, ja det är bra men tråkigt eftersom det tar lååång tid innan det händer nåt.

Ställ dig inte på vågen förrän 3 dagar efter, då har du hunnit arbetat bort ev plus sen helgen!
  • Girle

Nytt eller gammalt: Välkommen hit! Du har rätt i att det här är en positiv, härlig o peppande tråd.
    Jag vet att man inte ska väga sig varja dag, men ibland kan man ju helt enkelt inte låta bli Det är klart att viktresan inte går spikrakt neråt och bakslagen som du skriver om kan ju bero på mycket. "Den tiden" i månaden eller något annat som gör att man samlat på sig vätska eller kroppen har hamstrat. Ignorera dessa vägningar och motivera dig själv att det kommer se bättre ut nästa vecka. De sista kilona brukar ju sitta som hårdast och det är ju inte helt ovanligt att hamna på platåer. Det viktigaste är att inte ge upp. För varje dag du ätit bra och motionerat har du ju gett dig och din kropp ett längre och friskare liv - oavsett hur det ser ut på vågen. Det är bara upp i sadeln igen, förr eller senare blir du belönad!
    Jag har personligen jättesvårt att hålla helgerna och då har jag ändå 1500 kcal. Hittills har det gått fint ändå men det hade nog gått ännu bättre om jag varit striktare fre-sön. Jag har ynka 1,5 kg kvar och känner mig inte så supemotiverad att välja bort det goda på helgerna Försök att lägga upp en riktigt bra träningsvecka innan ni åker nästa vecka och försök att tänka smart med maten. En kaka är ok, men inte allihop. Eller så väljer du helt enkelt att pausa den helgen och ät vad du vill, men då kommer viktminskningen att ta längre tid.

Eliten o Lejonet: Grattis till minus!

• nytt eller gammalt

Hm man måste nog ta det lite lugnare vissa dagar också och inte ha så bråttom... Nu klarade jag inte av skafferiet hemma utan åt en karamell, en ruta choklad och några salta pinnar... Får bli mindre middag kanske.

• bonsai

Välkomna alla nya!! Kul med så många nya! Här går det inte riktigt spikrakt just nu. Lovar att ta helt nya tag på måndag. Dock ska jag nog upp på cykeln i morgon trots kalorifusk. Det har varit kvällsmöten o lite sådant som har ruckat på mitt matschema. Men jag blir så peppar av er andra så att jag vill fortsätta! Trollius: kul att vi är så lika eller vad man nu säger! Jag ligger fortfarande på 77 kg pga av fusk men hoppas på minus nästa fredag!

• Jenna Dark

Alvi: ja egentligen ska man väga dem okokta, men vill du gå ner i vikt så kan du ju väga det kokt. Du riskerar då bara att få i dig lite färre kalorier men mer vätska! No big deal för en som vill hålla inne med kalorierna iof!

• nytt eller gammalt

Godmorgon! Klarade grön stapel igår trots mitt lilla bryt. Underbart väder idag, då kan man koncentrera sig på annat än mattankar. T ex på badstranden i sommar :) här blir det trädgårdsfix idag. Ha en jätteskön lördag alla!

• Girle

Här är en till som fixade grön stapel! Wihoo! Vi har grillat i solen och ikväll ska jag ut o äta med en kär vän. Ha en finfin lördag!

• kissecat

Kunde inte motstå lite (eller okej ganska mycket) ben & jerrys så nu är det rööööd stapel. Får försöka träna bort det men det är sjukt mycket kalorier i den glassen.. Men tycker att man borde få unna sig lite på helgen iaf när man har varit duktig hela veckan ;)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!