• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10
    eliten skrev 2012-04-29 11:20:04 följande:
    För att se vad man ska äta för att behålla sin vikt så skriver man väl bar in den aktuella vikten som målvikt och målet t.ex ett år fram i tiden så får du ju veta vad du kan äta för att behålla samma vikt..

Jo visst så kanske det är, får hoppas det stämmer då. Jag menar det är ju lättare att tala om att man ska äta mindre det är ju på ett ungefär. Men att behålla vikten är ju ganska exakt. Men det går nog bra har några kg kvar
  • Rumpelstiltskin

Sparar den här tråden!

• Girle

Det sägs ju att en normalviktig kvinna som vardagsmotionerar ska ligga på ca 2000 kcal för att hålla vikten, men det är säkert olika beroende på hur man fungerar. Jag kommer hålla striktare veckor, typ 1700/dag och sedan köra fritt fr fredag kl 18 till sön. Hoppas att det blir ett bra upplägg.

• Trollius

Morfars 80 års kalas i helgen ställde till en hel del, men bättre väder bättre pepp nu till veckan.
    Jag kan, Jag vill, Jag ska :)

Helgerna är verkligen inte lätta. 

• goatess82
    Trollius skrev 2012-04-29 19:45:57 följande:
    Morfars 80 års kalas i helgen ställde till en hel del, men bättre väder bättre pepp nu till veckan.
    Jag kan, Jag vill, Jag ska :)

Helgerna är verkligen inte lätta. 
  • nytt eller gammalt

Suck inte så god morgon idag. Kände direkt på morgonen att jag var tung på nåt sätt och ja, vågen visade +0,4. Sen igår alltså. Jag har tränat endel de senaste dagarna och varit väldigt hungrig! Har ätit endel av de extra "motionskalorierna". Hur gör ni med det, äter el inte?

• Girle

Nytt o gammalt: usch för plus, men på't igen! Jag brukar äta av motionskcal när jag är extra hungrig. Ibland brukar jag också klämma in motion bara för att få äta mer, hehe. Väger du dig varje dag? Men du reg väl bara vikten en gång i veckan? Du kanske ska försöka hålla dig till en vägning per vecka så att du inte behöver bekymra dig om kurvorna där emellan.

• nytt eller gammalt

Girle jag veeet att man ska väga sig en gång i veckan men jag har inte klarat det hittills. Ska försöka trappa ner till varannan dag haha. Klarar du av att bara väga dig en gång i veckan??

• MissNewIdentity
    nytt eller gammalt skrev 2012-04-30 08:53:44 följande:
    Suck inte så god morgon idag. Kände direkt på morgonen att jag var tung på nåt sätt och ja, vågen visade +0,4. Sen igår alltså. Jag har tränat endel de senaste dagarna och varit väldigt hungrig! Har ätit endel av de extra "motionskalorierna". Hur gör ni med det, äter el inte?
    Jag äter alltid åtminstone en del av mina motionskalorier i och med att jag äter ett mellanmål före träning de dagar jag springer. (Äter aldrig några mellanmål annars.) Hittills har det fungerat bra, jag har gått ner varje vecka. Jag väger mig endast en gång i veckan.
    Gör om, gör rätt.
  • Jooosie

Jag kan inte heller låta bli att väga mig varje dag haha. Fast ibland tycker jag faktiskt att det är bra. För även om veckorna hittills alltid har slutat på minus, så visar ju vågen samma eller till om med plus vissa dagar. Och det blir jag jäkligt motiverad av! Får mig att vilja träna lite extra den dagen eller strunta i det där som jag hade tänkt unna mig. :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!