• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • nytt eller gammalt

Åh bra så ska jag försöka se det! Inget valborgsextragodis idag med andra ord...

MissNewIdentity - låter bra att det funkat att äta en del av motionskalorierna och ändå gå ner! Det känns verkligen som att man behöver lite extra när man t ex springer

• Sommarnatt10

Jag äter oxå motionskalorier. O trots att förra veckan kändes tung o stillastående är jag nu under 75kg vilket känns toppen -2,8 på två veckor. Väger mig varje dag o står det still struntar jag oxå i det där som jag var sugen på. Målet är att väga mig mån o fre sen när jag kommit igång.

• DarkLink

Hoppar in här och kör shapeup med er. börjar idag. 88.2 kg. Kan bara bli bättre?

• bonsai

Jag äter också en del eller allt av motions kalorierna! Men väger mig bara 1 gång i veckan:)

• Girle

Nytt eller gammalt: neeej, jag kan inte heller hålla mig borta från vågen ... I fredags var jag nere på 69.2, sen fick jag mens i lördags och igår visade vågen 70.1! Så då blev jag less så jag struntade i den där f-bannade saken imorse jag vet ju att man går upp under den perioden och magen känns ju som en ballong. Så nu har jag lovat mig själv att hålla mig borta tills torsdag som är min egentliga vägdag. Jag hoppas få se 68:an men blir överlycklig bara jag slipper se en 7:a! Jag tänkte mest att jag inte ville att du skulle bli ledsen/deppig för att det går lite upp o ner.

• nytt eller gammalt

Girle tack! Sämsta dagen nånsin för mig! Nu till elden snart sågen jag iaf
    Tänka på annat!

• DarkLink

Jag har testat nåt nytt nu, förut har jag alltid druckit lightdricka typ pepsi max, men ny slutade jag med det först och sen körde jag igång shapeup. Jag undrar om inte pepsi maxen triggar sockersuget? Hur är det för er andra?

• Amy27

DarkLink: jag dricker pepsi Max eller cola/fanta zero då och då. Tycker inte det triggar igång sötsuget.
    Fast det kan också bero på att jag ser till att röra på mig lite extra när jag vill ta en chokladbit.

• DarkLink

Ja det är nog en vinnande strategi att röra på sig. Det är väl olika vad man triggas av. Jag vet inte om det stämmer med pepsi max, det är ett experiment än så länge.

• Girle

Jag triggas inte av cola zero o likn så det dricker jag endel. Däremot har jag märkt att pasta triggar suget efter sött (eller mer pasta) så jag ska nog försöka undvika det.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!