• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • DarkLink

Det är konstigt det där, jag blir ashungrig när jag ätit ris, men inte av pasta. Min sambo är tvärtom.

• nilelind

Hejsan! Ni verkar kämpa på bra, hejja hejja!
    Har kört hårt nu i drygt en vecka men inte gått ner nåt så man blir ju lite deppad. Mätte med måttband och hade tappat 3 cm runt naveln sedan jag mätte mig sist (det är nog en månad sedan) så då kändes det lite bättre i alla fall.
    Väger nu ca 65kg och är 162cm lång och äter 1200kcal/dag. Ska enligt shapeup då gå ner 0,75 kg/vecka. Skriver upp hälften av min träning och äter oftast upp dom kalorierna. Hur gör ni?

• nytt eller gammalt

Grattis till minskad midjemått! Viktigare än vikten egentligen eller hur?

Jag mätte magen för snart två veckor sen, tänkte vänta ett tag till...

Jag brukar skriva upp ungefär all träning och äta högst hälften av kalorierna, helst inga men ofta är jag så hungrig efter träning att jag behöver nåt att äta! Ja skriver inte upp städning och sånt ... Bara riktig träning.

• Sommarnatt10

Jag skriver upp all träning. O äter det som behövs av de kalorierna. Ibland mer ibland mindre. Men man borde väl gå ner även om man äter alla de kalorierna oxå el tänker jag fel då???

• Girle

Hej hej! Hur går det för er? Det känns som om det är måndag idag o inte redan onsdag! Jag tror att jag höll helgen ok, men däremot har det blivit dåligt med träning. Imorgon är det vägdag och jag hoppas så på ett fint minus.

• Amy27

Här har vågen stått på samma siffra i över en vecka. Ganska bra iofs eftersom jag inte höll så noga koll i helgen men man vill ju se minus.
    Imorgon ska jag springa (jogga blir det nog) vårruset. Känns bra!

• MissNewIdentity

Här har det inte gått speciellt bra. Förvisso blev det träning 5 dagar förra veckan, men å andra sidan blev det också en massa äta ute, dricka vin och öl och till med lite chips.... Så vågen visade idag +0,4 kg Gråter
    Oh well, nya tag med bra kosthållning och stenhård träning, nästa mätning satsar jag på åtminstone -0,5 kg!

Hur har det gått för er andra? 

Gör om, gör rätt.
  • goatess82

Har precis fått ner helgskilona igen så nu står vågen på 57.6, hoppas på att kanske se 56 strecket på lördag men vi får se =/
    Idag är det ett maffigt corepass på gymmet som väntar och 1 tim powerwalk nu på förmiddagen, 40 längder imorgon i bahuset och freeday på fredag med ett låånngt besök hos frisören.

fasiken vad jobbigt det är med detta konstanta godissug, har iaf dragit ner på kolhydrater men det behövs nog dras ner ännu mer!

Vad äter ni andra när ni är sugna på sött, som inte är sött så att säga =/

• nytt eller gammalt

MissNewIdentity vi kan slå följe för jag måste nog också hålla stenhård koll denna veckan!

Ja det där med sötsug, jag har varit sjukt sötsugen de senaste dagarna och också ätit en hel del dumheter. Som kanelbulle (=ca 300 kcal) t ex....det är så gott men det är inte värt det i kalorier!

Jag har inget bra att komma med som ersättning, det enda som kan kännas OK för mig är nötter och mandlar. Bär är gott också tycker jag, om manhar hemma! 

Jag behöver nog minska bröd, pasta och framförallt potatis för att minska sötsuget tror jag. Jag älskar potatis men har /nog/ märkt att det triggar sötsug för mig.

Idag blir det intervallträning för mig, det är kul!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!