• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai
    nytt eller gammalt skrev 2012-05-03 22:58:16 följande:
    Bonsai- hur mycket har du gått ner sen du började?

5 kg har jag gått ner sen jag började. Jag ska verkligen ta tag i det här nu. Vill ju inte bada i vassen i sommar igen:)
  • nytt eller gammalt

Bonsai - 5 kg är jättebra! Då borde du se skillnad också...jag hamnar själv alltid i motivationssvacka så fort jag gått ner ett par kilo. Då känner jag att jag klarar av att gå ner i vikt, det är ju superenkelt, och så lägger jag av av någon anledning. Eftersom det är så lätt att börja igen om jag skulle vilja. Jag tycker du ska testa att ligga still ett tag och känna efter om du gillar den nya vikten. Fortsätt titta in här så får du se om motivationen kommer tillbaka? Det är svårt att tvinga sig utan motivation...tycker också att Girles förslag var bra med nåt extra för att du varit så duktig!

Idag fredag =vilodag i mitt träningsschema och det känns bra, benen är som spaghetti känns det som. Har ätit tråkig frukost (gröt) så jag börjar i detta nu fundera över vad jag ska hitta på för middag ikväll! Om nån känner för att skriva vad ni ska äta för gott idag, vill jag gärna läsa...

Fredag! Tjohoo Flört

• MissNewIdentity

Det lutar åt att det var tisdagens vägning som var felaktig (jippie)! Vägde mig på grannens våg igår kväll, den visade 63, och i morse vägde jag mig 6 gånger i rad på min nya våg, den visade 63,1 och 63,3 alla gångerna Tyst Fast jag ska fortsätta väga ett par gånger varje morgon veckan ut, för säkerhets skull :)

Gör om, gör rätt.
  • MissNewIdentity

Eliten, riktigt härligt!! Vad började du på och hur länge har du hållt på?
    Jag längtar ihjäl mig efter att bara ha 1,1 kg kvar till mål :)

Gör om, gör rätt.
  • eliten

Jag börja på 62kg i januari ungefär och nu väger jag 55,1kg! Vilket låter jättelite men jag har mycket kvar. (Är bara 158cm)
    14juli ska jag gifta mej i en axelbandslös klänning hade gärna sett att lite armfett försvann med!

• MissNewIdentity
    eliten skrev 2012-05-04 10:24:55 följande:
    Jag börja på 62kg i januari ungefär och nu väger jag 55,1kg! Vilket låter jättelite men jag har mycket kvar. (Är bara 158cm)
    14juli ska jag gifta mej i en axelbandslös klänning hade gärna sett att lite armfett försvann med!
    Oj, bra jobbat! 
    Jag är 156 cm lång och väger just nu 63,5 kg. Började 28 mars på 69 kg och har 52 kg som mål. När jag nått dit kommer jag att sluta fokusera på vikten och i stället fokusera på att tona muskler och minska i centimeter. 
    Gör om, gör rätt.
  • Girle

Nytt eller gammalt: här blir det tacos! Jag maxar köttet och grönsakerna, tar lagom salsa och gräddfil och lite chips o ost. Har räknat ut att det blir 508 kcal. Mums!
    Eliten: wihooooo! Vad härligt! Grattis i massor. Jag vill oxå ha 1,1 kvar! Eller ännu hellre 0,9. Då är jag nämligen nere på 68,9... Vad härligt att få se den där 8:an. Snart så... Är 175 cm. Du kanske blir först i mål i tråden?

• Rumpelstiltskin
    Girle skrev 2012-05-03 14:35:50 följande:
    Missnewidentity: du kanske hade massa vätska i kroppen i tisdags som nu försvunnit?
    Rumpel: mellan 3-500 kcal brukar både lunch o middag ligga på. Äter jag en smal lunch ser jag till att få i mig mer till middag o tvärt om. Frukosten ligger alltid på strax under 300 och jag äter ca 1500 kcal/dag.
    Okej!
    Jag räknar inte kalorier, men jag hjälper sambon.

Vi har köpt guld, underlättar mycket när man använder appen... Vi har gjort det till ett litet projekt tillsammans, han pallar inte att gå ner i vikt utan mitt stöd.

Shit vad onyttigt ris och pasta är! Häromdagen tog sambon så mycket ris på tallriken som han brukar ta vanligtvis - blev över 700 kcal för bara riset! Han brukar ta minst två såna portioner annars... Man får ett helt annat perspektiv på vad som är bra att äta och inte, när man räknar kalorier så här!

Vi har kört på nu i 4 dagar, sambon har gått ner 1 kg och minskat 1 cm runt midjan - utan att ha tränat.
    Mamma till Vincent - 08, Ellen - 10
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!