• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

Hur gör ni med egen mat. Håller just nu på o gör en gryta o funderar på hur jag ska få in den på ett bra sett bland kalorierna.

• Girle

Sommarnatt: jag gör eget recept för den mat jag gör. Har guld.

Välkommen alla nya förresten!

• MissNewIdentity

Girle, ja jag funderade också på det där med vätska i kroppen, men 2,5 kg är fortfarande galet. 

Sommarnatt, jag gör precis som Girle, gör ett recept.  Jag tycker helt klart det är värt att betala för Guld, underlättar otroligt mycket.

Gör om, gör rätt.
  • bonsai

Grattis till alla minus och välkomna alla nya! Jag har tappat motivationen helt just nu. Som tur är står vågen still fortfarande. Hur ska jag göra för att hitta tillbaka till motivationen? Jag blir så trött på mig själv. Men jag blir ju upprymd o glad varje gång jag ser era framgångar!

• goatess82

VARFÖR händer det inget över magen för =( så förbaskat tröttsamt, visst midjan är 5 cm mindre på 2 månader men seriöst magen har det inte hänt något med, jag hårdtränat varje dag, kör planka och core pass men icke, och jag är inte smal där heller så det inte kan hände mer, 83 cm=((

• nytt eller gammalt

Scrollock- i morse vägde jag 60,0. Började på 62,1 i januari men tappade motivationen snabbt, har kommit igång igen sen två veckor drygt.

Det är tungt just nu, det första roliga är över... Träningen känns också alltid jobbigare efter de första gångerna... Men jag ska ta mig över detta och fixa resultat!

Hur jag äter- jag äter mest vegmat men nu försöker jag tänka extra mycket på proteiner som mättar bra. Vissa dagar får jag värsta sötsuget som jag ger efter för, försöker få koll på vad som triggar det! Idag åt jag nudlar med wokade grönsaker, räkor, kokosmjölk och röd curry. Och hamnade i sockermonstrets klor! Troligen nudlarna?

• nytt eller gammalt

Bonsai- hur mycket har du gått ner sen du började?

• Girle

Pepp pepp bondai! snart kommer det rassla till och du kommer få både minus och motivation tillbaka. Påminn dig själv om varför du började viktminska. Du kanske behöver sporra dig med delmål om det känns trögt. Unna dig något extra - icke matrelaterat när du mått ett mål. Manikyr, tidningsprenumeration, biobesök eller annat som du gillar.
    Goatess: har du nyligen varit gravid? Du kanske har delade magmuskler, då putar magen hur mkt du än tränar. Kolla upp olgas blogg på mama.nu, hon kan ALLT om
    Detta.
    Amy: jag skriver upp hur mkt en portion motsvarar för alla ingredienser i grytan i mina recept.
    Nytt eller gammalt: jag gissar kokosmjölk o nudlar, mkt socker där.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!