• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • LinnV

Jag tar en paus, kanske slutar helt.. Vi håller på att renovera vårat nyköpta hus samtidigt som vi har två barn. Matlagning hinns inte riktigt med. Försöker tänka mig för men tiden och orken finns bara inte. Rör på mig hela tiden så borde inte gå upp i vikt iaf!

Kämpa på tjejer, ni fixar det! -5 kg hann jag med iaf och känner mig hyfsat nöjd faktiskt

• Sommarnatt10

Jag tycker det går ganska bra, men det behövs, en weekend i Sthlm väntar... Kan fortfarande inte hålla mig borta från vågen på morgonen. Men det visar ca 0,2kg minus varje dag. Jag brukar ta en liten bit (ca 4g) 70% choklad. O gnaga på när jag blir sugen, choklad är min last men en sådan räcker. Blir nog nästan en varje dag. Men det är 10ggr bättre än det jag brukade trycka i mig.

• eliten

När jag blir sugen brukar jag ta extratuggummi eller läkerol eller liknande sockerfritt. Brukar funka att munnen blir upptagen!

• goatess82
    eliten skrev 2012-05-02 15:39:53 följande:
    När jag blir sugen brukar jag ta extratuggummi eller läkerol eller liknande sockerfritt. Brukar funka att munnen blir upptagen!
    ja det brukar fungera eller dom här dental med lakrits smak=)
  • Girle

LinnV: trist att du pausar, men förstår att det är mycket annat. Försök göra bra val i alla fall och välkommen tillbaka när du vill! Grattis till minus fem!

När jag har sötsug blir det en bit mörk choklad, bär+vaniljkesella eller smoothie. Cola zero funkar oxå. Ikväll blir det hemgjord pizza, men håller mig inom ramen. Ska bli spännande att kliva upp på vågen imorgon.

• ElinGBG

Hej tjejer, har följt på avstånd en tid men nu hoppar jag in! I måndags började jag med appen, ska gå ned från 79 kg till 57 kg. Innan har jag varit i gång med min "resa" i två veckor drygt men inte gått ner något, idag var min vägdag och redan efter 3 dagar med shapeup har jag gått ner 1 kg! Så lycklig!

• Sommarnatt10
    ElinGBG skrev 2012-05-03 07:12:41 följande:
    Hej tjejer, har följt på avstånd en tid men nu hoppar jag in! I måndags började jag med appen, ska gå ned från 79 kg till 57 kg. Innan har jag varit i gång med min "resa" i två veckor drygt men inte gått ner något, idag var min vägdag och redan efter 3 dagar med shapeup har jag gått ner 1 kg! Så lycklig!

Grattis!!! Va härligt
  • Girle

God morgon tjejer! Här visade vågen +0.1 kg, precis som vägningen vid samma tidpunkt förra månaden -mitt i lingonveckan. Jag vet inte om det beror på att jag äter mer den perioden eller om jag svullnar upp, men särskilt kul är det inte. Nu är det exakt 1.5 kg kvar till mål och jag tror bestämt jag måste växla upp för att ta dessa 15 hekto. Jag tänker inte äta några motionskcal den här veckan och se om det hjälper. Pepp pepp!

• goatess82
    Girle skrev 2012-05-03 08:05:52 följande:
    God morgon tjejer! Här visade vågen +0.1 kg, precis som vägningen vid samma tidpunkt förra månaden -mitt i lingonveckan. Jag vet inte om det beror på att jag äter mer den perioden eller om jag svullnar upp, men särskilt kul är det inte. Nu är det exakt 1.5 kg kvar till mål och jag tror bestämt jag måste växla upp för att ta dessa 15 hekto. Jag tänker inte äta några motionskcal den här veckan och se om det hjälper. Pepp pepp!
    Hade samma resultat här imorse, men,men jag tror man samlar på sig vätska under mensperioden som gör att man väger mer, ska till badhuset och simma och basta det brukar hjälpa vågen åt rätt håll=)

Jag har 1.6 kilo kvar till målvikt så vi ligger väldigt lika=)
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!