• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • nytt eller gammalt

Vad duktiga ni är allihopa! Pepp pepp från mig för de sista kg!

ElinGBG välkommen hit!

Själv håller jag på och funderar vilken dag jag ska utse som officiell vägdag :)

• MissNewIdentity

Hmm... Nu förstår jag ingenting.... I tisdags när jag vägde mig stod vågen på 65,9 (alltså +0,4) och normalt sett väger jag bara en gång i veckan men efter det pluset ville jag hålla lite extra koll..... så idag vägde jag och vågen visade 63,5! Hur är det möjligt?! Jag har ju knappast tappat nästan 2,5 kg på två dagar?! Jag börjar fundera på om min nya, fina våg är väldigt opålitlig... :(

Gör om, gör rätt.
  • Girle

Goatess: coolt att vi är så lika! Jag har precis kommit hem från ett sjuuuukt jobbigt Medelpass på Friskis så nu känner jag mig duktig.
    Eliten: skönt att du oxå snart är i mål!
    Nytt eller gammalt: jag väger mig (officiellt) på torsdag morgon innan frukost. Jag tänker att jag jobbat bort ev plus från helgen då

• nytt eller gammalt

Oj, 2,5 kg på två dagar låter mycket! Har du varit på toa Tyst ? (ja jag skämtar...)

Det går ju upp och ner när man inte kan hålla sig från vågen men det där lät mycket. Finns det nån annan som använder vågen som också kan väga sig regelbundet så märker ni om det är vågen som är knäpp i alla fall!

• MissNewIdentity

Jag får be sambon börja väga sig också. Och så får jag kanske börja väga mig ett par gånger i rad, när jag väl väger mig.

Lite glad känner jag mig ändå, fint för motivationen! Jag kan ju alltid hoppas på att det var tisdagens vägning som
    var fel och inte den idag Tyst 

Gör om, gör rätt.
  • Rumpelstiltskin

Hur många kalorier brukar er lunch eller middag ligga på?

Mamma till Vincent - 08, Ellen - 10
  • Girle

Missnewidentity: du kanske hade massa vätska i kroppen i tisdags som nu försvunnit?
    Rumpel: mellan 3-500 kcal brukar både lunch o middag ligga på. Äter jag en smal lunch ser jag till att få i mig mer till middag o tvärt om. Frukosten ligger alltid på strax under 300 och jag äter ca 1500 kcal/dag.

• scrolllock

Okej nu hoppar jag också in här! Behöver motivation för dom sista envisa kilona.. Jag väger just nu ca 57kg till mina 1,65cm. Vill ner till 54 där jag trivs som bäst

Äter som mest 1300kcal/dag, annars har jag väldigt svårt att gå ner.. Blev crosstrainer idag 40min. Heja heja!

• nytt eller gammalt

Välkommen hit scrollock!

Ja du har ju samma längd och  nästan samma målvikt som jag, fast jag har inte kommit under 60 än Gråter. Åtminstone inte varaktigt...har 57 som första mål!

Jag har 1350 på shape up men försöker hålla mig på lite mindre eftersom jag tror att jag inte får med alla kalorier exakt när jag skriver in dem!

Har du gått ner till 57hittills  eller är det din startvikt?

• scrolllock

nytt eller gammalt-
    Har som mest vägt 67kg för två år sedan och gick ner till 54kg. Sen har de väl gått lite upp och ner så startade på ca 60kg för några månader sedan. Men motivationen har varit låg!

Än fast jag bara har gått ner 3kg på dessa månader så har jag tappat massa cm runt om kroppen. Ca 10cm om höfterna. Så vågen är inte allt!

Hur mycket väger du nu? Äter du tallriksmodellen?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!