• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

Sommarnatt: året innan jag blev gravid gick jag under några månader ner 8 kg från 74 till 66. Då var det "sambokilon" som smugit sig på. Sedan gick jag upp 25+ med första barnet, gick ner 24 kg, 2,5 år senare vägde jag 68, blev gravid, gick upp 15 och är nu alltså på väg ner igen. En av anledningarna till att jag vill ner till 67-68 är just att jag kämpat till mig de siffrorna tidigare - för 6(!) år sedan nu och jag vägrar att vara "rundare" efter två barn. Jag vill känna mig fin som mig, inte som "du är jättefin för att ha fött två barn" om du förstår vad jag menar... Sedan borde jag ju inte hänga upp mig på siffror och jag är mer vältränad nu är på många, många år (hela mitt vuxna liv faktiskt, är 29 - var 24 när första barnet kom), men jag VILL väga 68. Pepp till oss som kommer fixa detta!

• Girle

Goatess: magmusklerna kan ändå vara delade! Googla så får du instruktioner hur du ska undersöka om så är fallet. Jag har märkt att mina har gått ihop (efter att ha gjort planka ett tag för första gången i mitt liv). Nu viker sig magen platt vid situps ist för som någon kon/bulle.

• goatess82
    Girle skrev 2012-05-04 22:12:12 följande:
    Goatess: magmusklerna kan ändå vara delade! Googla så får du instruktioner hur du ska undersöka om så är fallet. Jag har märkt att mina har gått ihop (efter att ha gjort planka ett tag för första gången i mitt liv). Nu viker sig magen platt vid situps ist för som någon kon/bulle.
    aha, ska kolla upp det, tack för svaret=)

Önskar en go helg till alla, fattar inte vart veckan tagit vägen nånstans, imorgon blir man 30 år och jag ska ha slapp helg och fyllekväll, och så självklart bakfylledag på söndag, sen är det dags igen=)
  • Sommarnatt10

Goatess82; Grattis!!!!

Girle; jag känner som du. Vill liksom vara mer fit nu. Liksom bevisa att man kan vara snygg trots att man är mamma (el hur man ska säga). Hade känts bra att komma tillbaka till jobbet i augusti o vara i bättre form än innan jag blev gravid.... Har dock delade magmuskler, så har en del att kämpa med när det gäller den biten. Men ner i vikt kan jag ju gå iaf.

• Amy27

goates82: stort grattis!! :D

Till er andra: jag har oxå alltid räknat pasta när den var redan kokt fastän appen menar okokt. Vi är alltså tydligen fler som är lite slöa så att säga

• goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-04 23:06:45 följande:
    Goatess82; Grattis!!!!

Girle; jag känner som du. Vill liksom vara mer fit nu. Liksom bevisa att man kan vara snygg trots att man är mamma (el hur man ska säga). Hade känts bra att komma tillbaka till jobbet i augusti o vara i bättre form än innan jag blev gravid.... Har dock delade magmuskler, så har en del att kämpa med när det gäller den biten. Men ner i vikt kan jag ju gå iaf.
    tack för grattis=)

jag håller med också, vill också bevisa att man kan vara fit och snygg fast man har ungar, har någon av er fått bristningar, min syns knappt längre men huden är skrynklig där dom har suttit, skittråkigt, tänkte om det försvinner senare?!
  • Sommarnatt10
    goatess82 skrev 2012-05-05 10:36:53 följande:
    tack för grattis=)

jag håller med också, vill också bevisa att man kan vara fit och snygg fast man har ungar, har någon av er fått bristningar, min syns knappt längre men huden är skrynklig där dom har suttit, skittråkigt, tänkte om det försvinner senare?!

Jag har ganska mycket bristningar :/ o de är fortfarande röda....Bikini känns avlägset :( även om jag går ner mina kg
  • bonsai

Ja men nu händer det! Körde precis spinning hemma. 200 kcal brände jag. Nu kanske jag är tillbaka igen:)

• nytt eller gammalt

Grattis från mig också Goatess!

Bravo Bonsai, känns det bra efter spinningen? Själv blir jag så peppar när jag tränat!

Har varit ute på en timme PW med utmaningar, typ springa så fort jag kan uppför en backe eller till nästa träd och sånt. Det är riktigt roligt, kan rekommendera!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!