• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

Hej tjejer!
    Jag har inte fått några bristningar alls efter två graviditeter med jättemagar. Däremot åderbrock på benen som inte går tillbaka! Tack mamma för de generna men det ska gå ganska lätt att ta bort dem kirurgiskt, ska undersöka saken närmare när jag inte har snål mammapeng.

Tjuvvägde mig imorse igen, jag kan visst inte hålla mig nu när jag är så nära mål att jag nästan kan ta på det. 68.9 stod det, så nu har jag äääääntligen fått se den där älskade åttan. Gissa om jag är sporrad att fortsätta så att jag får ha kvar den på torsdag när det är min riktiga vägdag!

Heja bonsai!

• Rumpelstiltskin
    Amy27 skrev 2012-05-04 23:38:55 följande:
    goates82: stort grattis!! :D

Till er andra: jag har oxå alltid räknat pasta när den var redan kokt fastän appen menar okokt. Vi är alltså tydligen fler som är lite slöa så att säga
    Kollar i appen, 100 g makaroner = 158 kcal. Så det måste ju betyda att appen visar kokt pasta?

Jag har kollat på pastapaketen och sedan räknat, där menar de okokt pasta och då är 100 g pasta runt 300 kcal.

Men eftersom 100 g pasta ger så lite kalorier enligt appen måste de mena KOKT pasta eller?
    Mamma till Vincent - 08, Ellen - 10
  • Amy27

Det jag brukade lägga in (som ngn annan lagt in i appen) måste varit okokt för antalet kcal var mkt högre.

• eliten

Blir nog en stenhård kamp för att gå ner det sista för nu har jag blivit dunderförkyld och kan inte träna och om en vecka ska jag operera benet och då får jag inte träna på en månad.. Får hoppas jag kan hålla vikten åtminstonde! Blir svårt när jag är sjukskriven i början och antagligen bara går hemma och bakar :)

Jag har inte heller fått några bristningar trots två graviditeter och kraftig viktuppgång första gången (från 55kg till 85kg :)

Girle skrev 2012-05-05 13:40:27 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har inte fått några bristningar alls efter två graviditeter med jättemagar. Däremot åderbrock på benen som inte går tillbaka! Tack mamma för de generna men det ska gå ganska lätt att ta bort dem kirurgiskt, ska undersöka saken närmare när jag inte har snål mammapeng.
    Lider man av åderbråcken så kostar det ingenting att operera, jag har opererat mitt vänstra ben tre gånger (de första två var tyvärr misslyckade men nu blev det mycket bättre) och om en vecka ska jag operera det högra, hoppas verkligen att det blir bra så jag inte behöver må dåligt av att gå i kjol, jag tycker mina ben ser ut som en gammal tants!
  • Sommarnatt10

Nu är vi påväg hemåt efter en Stockholms weekend. Fredagen klarade jag bra matmessigt, men hotellfrukost, dop med smörgåstårta o 8 olika kakor igår, gjorde att det gick åt skogen. Hoppas det går bättre idag trots frukosten... I morgon blir det en långpromenad i högt tempo! För att kicka igång veckan.

Girle: Grattis, härligt att ha målet så nära

Eliten: kämpa på. Håller tummarna för att du har styrkan att stå emot!!

• Girle

Sommarnatt: äsch, min lördag blev oxå åt skogen. Men jag bestämde mig för att INTE ha dåligt samvete utan köra på som vanligt. Vill ju inte att jag ska må dåligt för att jag lyxade igår, bara jag inte fortsätter lyxa idag och alla andra dagar Har startat söndagen med ett träningspass och vanliga smalfrulllen. Känns bra! Tack för grattis!

• MissNewIdentity
    Girle skrev 2012-05-06 12:10:54 följande:
    Sommarnatt: äsch, min lördag blev oxå åt skogen. Men jag bestämde mig för att INTE ha dåligt samvete utan köra på som vanligt. Vill ju inte att jag ska må dåligt för att jag lyxade igår, bara jag inte fortsätter lyxa idag och alla andra dagar Har startat söndagen med ett träningspass och vanliga smalfrulllen. Känns bra! Tack för grattis!
    Girle, vad är din vanliga smalfrulle? Jag är superkass på att äta frukost och tar tacksamt emot alla tips :)
    Gör om, gör rätt.
  • Sommarnatt10

Girle: Har bara lite ångest för alla kakor jag inte kunde låta bli. Samtidigt ska detta bli hållbart måste man ju kunna göra så oxå. Det är ju faktisk fest ibland o då måste man kunna njuta. Bara man gör rätt där emellan. Samma sak med hotellfrukost det är ju så sällan.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!