• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Då trampade jag på cykeln idag också! Plus att jag har rensat jordgubbslandet o klippt gräsmattan o bytt sängkläder o tvättat o klockan är bara 13:15! Kom igen nu! Mot badsäsong 2012! Mitt nya mål är att gå ner till 75, sen 70, 65, 60 o sen får vi se:)

• Girle

Miss new identity: jag äter äggröra på 2 ägg+en msk matgrädde, en finncrisp med ett tunt lager bredbar brie, en skiva skinka, två cocktailtomater och en latte med 1 dl kaffe och 0.75 dl mjölk + ett stort glas vatten. Det blir ca 300 kcal och jag är mätt ända fram till lunch.
    Sommarnatt: strunta i ångesten och ladda om ist. Som du säger, bara det inte händer hela tiden. Man måste ju få leva oxå!
    Bonsai: heja heja! Bra med delmål.

• eliten

Smakfrukost som mättar är: äggröra på 3äggvitor med grönsaker och kalkon då hamnar du lätt på endast 150kcal. Skippa äggula och grädde i så spara du massa kalorier!

• bonsai

Apropå bristningar så fick jag ingen på magen men däremot på insidan av låren vilket inte stör mig det minsta. Men jag undrar om celluliter försvinner med vikten eller om man behandlar det på något sätt? Innan jag var gravid så hade jag bestämt att om jag fick störande bristningar på magen så skulle jag ta bort dom till varje pris då jag som 30 åring vill kunna visa mig naken/bikini osv utan att skämmas. Tack och lov slipper jag det nu men jag antar att man hade vant sig så småningom.. Ta absolut inte illa upp nu ni som har bristningar, detta är enbart vad JAG hade tänkt för min skull. Nu skäms man ju i bikini pga vikten men det går ju att fixa gratis o smärtfritt!

• goatess82
    bonsai skrev 2012-05-06 22:13:21 följande:
    Apropå bristningar så fick jag ingen på magen men däremot på insidan av låren vilket inte stör mig det minsta. Men jag undrar om celluliter försvinner med vikten eller om man behandlar det på något sätt? Innan jag var gravid så hade jag bestämt att om jag fick störande bristningar på magen så skulle jag ta bort dom till varje pris då jag som 30 åring vill kunna visa mig naken/bikini osv utan att skämmas. Tack och lov slipper jag det nu men jag antar att man hade vant sig så småningom.. Ta absolut inte illa upp nu ni som har bristningar, detta är enbart vad JAG hade tänkt för min skull. Nu skäms man ju i bikini pga vikten men det går ju att fixa gratis o smärtfritt!
    jag har som tur bara fått 4 ränder på ena sidan av magen, som jag har blivit riven ser det ut som, tråkigt dom som fått en spindelväv av bristningar..=(  Mina Celluliter har i princip försvunnit så mycket försvinner med vikten tycker jag, men du är inte så stor heller nu iof, vet inte om man kan göra något åt det sista, massage och apricosscrub sägs hjälpa, salvor och sånt, men inte om det faktiskt hjälper!
  • Sommarnatt10

Bonsai; går det få bort bristningar??? Jag trodde det var kört :( fast det är klart, ingen mening till denna sommar är väl bäst att få de barn man vill ha förs kanske....

• Girle

Eliten: hur smakat äggviteröra? Jag har fått för mig att äggsmaken sitter i gulan? Med mina 1500 kcal kostar jag på mig lite grädde o gula, jag tror att det är de som gör att jag håller mig mätt så länge. Men den frukosten tar ganska lång tid att göra så till hösten när jag börjar jobba igen får jag hitta på någon annan, snabbare frukost.

Sommarnatt: så funderar jag kring mina åderbråck. Ska jag ta dem nu eller ska jag vänta till efter vår eventuella trea som kommer om minst fyra år?

• eliten

Smakar gott tycker jag! Annan nyttig och snabb frukost är havregrynsgröt med tärnat äpple, jag brukar varva!

• Sommarnatt10
    eliten skrev 2012-05-07 07:41:32 följande:
    Smakar gott tycker jag! Annan nyttig och snabb frukost är havregrynsgröt med tärnat äpple, jag brukar varva!

Önskar så att jag gillade havregrynsgröt :s
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!