• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bdknapp

Jag hoppar in här! Jag födde min son i mars och har nu börjat arbeta med dom överflödiga kilona! Startvikt på 71 kg till mina 161 cm och första målvikt blir min inskrivningsvikt på 57 kg. Har lyckats gå ner 3 kg sedan tre veckor tillbaka med att utesluta godis, läsk, vitt bröd, pasta och ris samt promenader och träning på crosstrainer, varav den sista veckan varit en sjukvecka. Men nu är jag frisk och hittade shapeup appen igårkväll. Är mer peppad än någonsin! Denna vecka ska jag ut och flåsa i skogen varje eftermiddag när sambon kommer hem från jobbet :)

• nytt eller gammalt

Välkommen hit bdknapp!

Här går det bra för de flesta tror jag, alla är så duktiga.

Utom jag känns det som just nu, har bestämt mig för vägdag tisdagar men det ser lite mörkt ut inför imorgon. Smygvägning imorse...

Jag är duktig, äter 1300 per dag och tränar fem ggr i veckan. Jag har iaf blivit piggare så det får duga som resultat just nu...

• ElinGBG

Jag känner också av mer energi, en härlig bonus minst sagt. Är lite orolig för torsdagens vägning för idag kom mensen. Med den brukar suget komma..

• Girle

Jag gillar inte heller havregrynsgröt o jag blir inte mätt, snarare ännu hungrigare någon timme efter. Till hösten ser jag nog till att ha en hink grekisk yoghurt i kylen på jobbet och någon fröblandning i skåpet - och kanske en bärskål på skrivbordet? Bra och mättande frukost. Det blir bra med ett moment mindre på vardagsstressiga mornar, kidsen kommer få frukost på dagis.

Bdknapp: välkommen hit! Jag arbetar också bort graviditetskilona, men min son är 15 mån hehe. Har dock bara ett kilo kvar.

• Sommarnatt10

Är oxå väldigt sugen idag, främst på choklad. Försöker hitta någon ckalorisnål chokladkaka. :( är nog helgen som sabbat en del + mens start idag. Är själv ikväll så måste verkligen bita mig i tungan för att inte göra en kladdkaka el liknande :(

• nytt eller gammalt

Åh sommarnatt jag förstår dig precis! Ha en plan för vad du ska äta för gott som ryms inom dina kalorier...

Beroende på vägning imorgon så funderar jag på olika strategier. Det verkar ju inte som att jag går ner så mkt direkt...

Jag vill gärna bidra med ett frukosttips också. Hemgjord fruktyoghurt. Bara att mixa naturell yoghurt med valfri bär, inget socker brukar behövas (jo kanske till ex vinbär). Gott och lite kalorier.

• bdknapp

Tack :) nytt eller gammalt, asbra frukosttips! Har mixat ihop ett glas nu till kvällen. Är helt slut i benen, jag tog en PW på 5 km, tog en timme för guds skull, märks att jag legat sjuk en vecka.. Huvudsaken är att jag förbränner!

• bonsai
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-06 22:31:24 följande:
    Bonsai; går det få bort bristningar??? Jag trodde det var kört :( fast det är klart, ingen mening till denna sommar är väl bäst att få de barn man vill ha förs kanske....

- Effekten är dramatisk, säger läkaren Sverker Hybbinette. Majoriteten av alla kvinnor som genomgår en graviditet får bristningar på mage och/eller bröst. När kroppen växer snabbt hinner huden inte med och "spricker". Viktuppgång, viss träning och snabb muskeltillväxt kan också ge hudbristningar. Många tonåringar, både killar och tjejer, får bristningar när kroppen förändras i puberteten. För de flesta är ränderna inga problem alls. Men för andra är bristningarna ett allvarligt kosmetiskt bekymmer. Dessvärre är bristningar mycket svåra att få bort. Den enda behandling som i vetenskapliga studier visat sig kunna hjälpa är laser som kan bleka ränderna. Men nu lanseras en ny metod, elektroporofores, vid flera skönhetskliniker i Sverige. Elektroporofores går ut på att med hjälp av svag elektricitet föra in ämnen som C-vitamin, hyaluronsyra och silikon, i huden för att påskynda läkning och stimulera huden att bilda nya celler för att "fylla upp" bristningarna. Läkaren Sverker Hybbinette är medicinskt ansvarig vid Paul de Vance-kliniken i Stockholm som använder den nya metoden. Han har tidigare forskat kring odling av hud för brännskadade och var först tveksam till elektroporofores. - Men nu ser jag ju att den fungerar, minst 60 procent av bristningarna försvinner, säger han. Det finns inga stora, välgjorda, studier publicerade om elektroporofores. Hudprofessor Olle Larkö och plastikkirurgen Carl Troilius har aldrig hört talas om den nya behandlingen. Båda är mycket skeptiska. - Sådana här metoder brukar inte hålla vad de lovar. Men de är knappast farliga, det enda som händer är att det blir hål i plånboken, säger Olle Larkö. - Om det kommit en behandling mot bristningar som verkligen fungerar skulle det vara en sensation. Och då hade jag vetat om det, säger Carl Troilius. Hittade den här artikeln!
  • bdknapp

Jag har också massor av bristningar på magen efter gravidkulan.. Men med tiden som gått och går så tycker att ränderna är fina på något sätt, är liksom stolt över att ha burit mitt barn och bristningarna visar det.. Vill gå på stranden en dag i bikini och visa upp magen haha.. Fast den måste bli platt först. Den är fortfarande svampig och buktar ut :P

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!