• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Nu ska jag hoppa upp på spinning cykeln o köra ett tag. Får se om det blir något mer innan fredag då jag är ensam med dottern tisd onsd torsd. Brukar bli efter åtta på kvällen då o då vill jag sitta i soffan med tvn o varva ner innan jag går o lägger mig. Men på onsdag kanske jag får tillfälle då jag slutar tidigt. På torsdag är det begravning.. Inte kul, undrar om man går ner i vikt av att gråta? Välkommen förresten bdknapp! Kul med ännu fler kämpare! Nu jävlar kör vi!! Wohooooooo!!!!!

• nilelind

välkommen bdknapp! jag kämpar på men tycker att det är för jobbigt att föra dagbok varje dag, efter ett tag får man ganska bra noll på hur mycket man kan stoppa i sig. dagens vägning blev +/-0 sedan förra veckan men ytterligare minus en cm runt midjan så nåt ger det ju i alla fall!

• bdknapp

Hej heja bonsai! :D
    Gudars, la in min träning i shapeup appen nu och kollar på mitt intag av kalorier och pga träningen får jag utrymme för att inta mer föda fast att jag ätit dagens alla mål?? Men är jag bakom flötet eller? Jag ska väl inte äta upp det jag tränat bort?

• Girle

Bdknapp: du får äta upp träningskcal men du kan oxå låta bli. Om du trycker på i-knappen vid dagboken kan du bläddra fram och se hur många kcal du ätit och hur mkt du har fått från träning. Jag försöker låta bli mina träningskcal - inte alltid det funkar dock

Är det någon mer än jag som inte alls får mkt matförslag när jag söker i databasen idag? Inte ens olivolja kände Appen igen. Sjukt störande! Hoppas det är ngt tillfälligt.

• MissNewIdentity

Jag har inte kommit in på ShapeUp's hemsida på hela dagen, så nåt måste det vara de håller på med.

Gör om, gör rätt.
  • Sommarnatt10
    nytt eller gammalt skrev 2012-05-07 17:13:33 följande:
    Åh sommarnatt jag förstår dig precis! Ha en plan för vad du ska äta för gott som ryms inom dina

Det blev två extra chokladbitar nu ikväll 70% (det fick plats) o en kopp te. Hoppas det räcker :)

Bonsai; hmm det där lät lite spännande. Men det har man väl antagligen inte råd med :) hoppas på att de drar i hop sug i bleknar när magen drar ihop sig ännu mer...

Girle: tack för det tipset. Hade ingen aning om att man kunde se det upp delar :) men idag äts allt :/ har oxå haft problem med att hitta mat idag i den har tänkt väldigt länge när jag sökt.
  • goatess82

Hej och välkommen bdknapp=)

ojoj, törs inte gå i närheten av vågen på ett tag, intaget av alkohol och chips, smörgåstårta och så mc donalds kl 3 på natten 8-o!!.. kebabpizza och cola som tröst dagen efter har verkligen inte gjort något gott.. men hej man fyller bara jämt var 10:nde år så jag får ta det=)

Idag blev det en promenad på 40 min och så core pass nu på kvällen, imorgon badhuset och så kardiopass på onsdag.. sen kanske man törs ställa sig på vågen igen!

Hoppas ni har det bra!

• Girle

Goatess: äsch, så där ska du ju inte känna. Man kan ju inte banta på sin 30-årsdag! Bara du laddar om och kör på som vanligt nu när firandet är över. Du ska se att du har samlat på dig onödigt mycket vätska under helgen, den kommer att försvinna när du börjar med sin vanliga kost igen. Pepp pepp!

• bonsai

Det här med bristningar, det är klart att dom bleknar o så men det är väl svårare att magen stramar till sig så att det "degiga" försvinner? Märkena blir väl ofta vita i stället för röda? Jag undrar förresten om jag törs väga mig idag. Har egentligen vägdag på fredag;). Ni som inte hittar mat på appen kan söka på dreamfix. Där finns mycket saker man äter. Sen kopierade jag kaloriuträkning på alla gb glassar! Ett måste i solen!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!