• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • romlen

Jag hänger gärna på här!
    Blev medlem i appen i dag och har som mål att nå min vikt på 55 kg som jag hade när jag mådde som bäst.

Väger nu 59,6 och fick uppgift att jag kan nå målvikten på 9 veckor.

Ska dock på ett antal semesterresor så vi får se hur det går men tänkte testa iaf

• bonsai
    romlen skrev 2012-05-09 08:31:39 följande:
    Jag hänger gärna på här! Blev medlem i appen i dag och har som mål att nå min vikt på 55 kg som jag hade när jag mådde som bäst. Väger nu 59,6 och fick uppgift att jag kan nå målvikten på 9 veckor. Ska dock på ett antal semesterresor så vi får se hur det går men tänkte testa iaf

Välkommen! Kul med ännu fler i tråden! Skönt med ett så nära mål. Det brukar gå fort i början, sen segar det lite. Det bästa är att man FÅR äta vad man vill men det bästa är ju förstås att undvika sötsaker på veckodagarna i alla fall något som jag har riktigt svårt med. Försöker byta ut mot melon o ananas o annan god frukt!
  • MissNewIdentity

Idag visade vågen 62.1, vågar man hoppas på att komma under 60 innan Juni? Ååååh, hoppas hoppas!!!!

Gör om, gör rätt.
  • Girle

Romlen: välkommen hit! Jag når förhoppningsvis mål innan semestern så målet blir att HÅLLA vikten under sommaren, det är ju lätt att det spårar ur lite under ledigheten. Men i år har vi ju den här underbara tråden som hjälper, peppar och tipsar!
    Grattis new identity! Härligt med resultat! Pepp pepp! Jag hoppas kunna redovisa ett fint resultat imorgon!

• romlen

Tack för alla välkomnanden!

Och GRATTIS Newidentity!!

Håller med om att det är svårt att hålla målvikten, men som du säger Girle, vi har en peppande tråd!!
    Känns såå kul!!

• scrolllock

Jag äter kvällsfika runt 9tiden på kvällen. Men sen när klockan är ca11 så är jag så jäkla hungrig! Och jag kan omöjligt somna då.. Är de helt fel då med 2 knäckemackor med keso? tänkte om de är fel med kolhydrater så sent..

• Sommarnatt10

Scrolllock: Ingen aning. Men du kan inte ta keso o någon frukt??

Någon som testat Anna skippers nyttiga brownie??? O vet någon hur mycket calorier det är i dom???

• Girle

Scrollock: jag vet inte för jag går o lägger mig vid 22 men om du är hungrig/sugen så sent beror det nog på att du ätit för lite/fel under dagen. Försök få i dig frukost, lunch o middag plus ca 2 mellanmål så ska du inte behöva äta så sent.
    Sommarnatt: jag vet inte kcal men du kan väl göra det som ett recept i Appen? Om du inte har guld kan jag göra receptet och sedan rapportera

• K L A R A

Hej! Jag har precis börjat med appen, men är den inte lite snål med kalorier per dag? Jag ska äta 1362 per dag, är 170 cm lång och väger 62. Men jag överskrider mitt kaloriintag redan till lunch typ... Inte konstigt att jag ökar i vikt kanske. Men måste äta ofta och inte bli hungrig pga ett bråck i magmunnen.

• Amy27

KLARA: det beror ju lite på vad du har satt som mål när det gäller viktnedgång per vecka. Vill du gå ner ett kilo så blir det färre kcal. Sänk till ett halv kilo isf....

Fast om du lyckas komma över 1300 kcal vid lunch då äter du helt fel saker. Eller så äter du alldeles för stora portioner.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!