• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • nytt eller gammalt

Godmorgon allihopa

Jag har bestämt att ha vägdag på tisdagar men jag kan inte låta bli att väga mig varenda dag. Vikten pendlar verkligen hit och dit. Så, dagens vikt 59,6. 0,8 mindre än förra tisdagen. 0,2 mindre än förra måndagen. Så det känns som att vikten går neråt men väldigt långsamt!

Ingen träning blev det igår heller, fick besök hemma.

Nu skärper jag till mig, eller hur!

Ska bara äta bra mat, mindre godis och sånt. Ibland äter jag väldigt kalorisnål mat t ex grönsakssoppa och unnar mig godis... Det kanske inte är så bra. Nu ska jag försöka äta mat för alla kalorierna! Nästan alltid iaf.

Pepp till alla som vill ha eller behöver!

• bonsai

Nytt o gammalt: så gör jag oxå! Kanske ska skärpa mig oxå. Igår åt jag honungsmelon till efterrätt! Mums!

• Sommarnatt10

Känns bra idag eftergårdagen "tycka-synd-om-mig-själv-kväll" så är jag nöjd med att det bara blev två chokladbitarna. Hade lika gärna kunnat trycka en hel kladdkaka. Jag har oxå lärt mig att det är helt oki att äta en helg. Igår visade vågen +0,5kg från i fredags, men efter bara en dag så är jag tillbaka idag -0,6. Underbart.... Så nu är jag taggad igen :) snart dags för ett pass barnvagnsträning Massa pepp till er andra

• Sommarnatt10

Nytt eller gammalt; så där kan jag oxå göra. Med det är väl lite det som är bra med just det här sättet, man får äta vad man vill bara man håller sig inom ramen.... Hur gör ni förresten med protein, kolhydrater o fett??? Jag har inte haft någon koll på de där saplarna men Jag brukara överstiga protein o fett mängden ganska mycket men inte komma upp i kolhydrat mängden.... Detta är inget jag tänker på utan det har bara blivit så, upptäckte det när jag gick tillbaka o kikade lite. Hur gör ni???

• eliten

Jag rekommenderar verkligen att hålla sej till att väga sej EN gång i veckan annars säger vikten ingenting, och motivationen går upp och ner.

Jag väger mej varje fredag direkt när jag gått upp innan frukost och jag har haft en konstant viktnedgång men det är klart att under veckan går vikten upp och ner men det är ingenting jag behöver veta eller fokusera på utan hålle rmej till den enda vägningen och kan då bli glad över glädjande besked vid varje vägning istället!

• Girle

Grattis till alla minus!
    Sommarnatt: mina staplar stämmer inte heller. Men det är nog för att jag äter lite mer gi, hellre bra fett än kolhydrater. Jag triggas som tusan av pasta och äter hellre mindre av potatis/ris/bröd och satsar på grönt och någon god sås. Man ska ju äta massor av kh om man ska komma upp i staplarna.
    Eliten: nästa vecka looooovar jag att inte väga mig mer än på min vägdag. Jag förstår ju att det går upp o ner under veckan, är så himla nyfiken/ivrig. Får helt enkelt gömma vågen

• LejonetTvillingen

Man kan ju ställa in själv hur man vill ha det med de olika staplarna.

• Sommarnatt10
    LejonetTvillingen skrev 2012-05-08 10:27:21 följande:
    Man kan ju ställa in själv hur man vill ha det med de olika staplarna.

Fast det vågar jag nog inte... Har dålig koll på vad som är ok :) det är egentligen det totala kaloriintaget som är intressant.

Girle; jag försöker oxå äta lite mindre kolhydrater iaf under veckorna!!
  • nytt eller gammalt

Jag ligger också högt på protein och fett för det mesta.

Eliten: du har så rätt så rätt. Jag ska försöka att inte väga mig förrän nästa tisdag!

• Rumpelstiltskin

Vi struntar i de där mätarna, tänker bara på kalorimängden i sig. Sambon äter väl enligt tallriksmodellen ungefär.

Nu har vi kört med den här metoden en vecka, sambon har gått ner 2,4 kg och blivit 5 cm mindre runt midjan. Otroligt resultat på så kort tid.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!