• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai
    K L A R A skrev 2012-05-09 18:52:15 följande:
    Hej! Jag har precis börjat med appen, men är den inte lite snål med kalorier per dag? Jag ska äta 1362 per dag, är 170 cm lång och väger 62. Men jag överskrider mitt kaloriintag redan till lunch typ... Inte konstigt att jag ökar i vikt kanske. Men måste äta ofta och inte bli hungrig pga ett bråck i magmunnen.

Välj snåla mål hela dagen så får du äta mer. Tex knäckebröd i stället för mjukt bröd, keso i stället för vanlig ost, rökt skinka som pålägg, lätt produkter o mycket kalorifattig frukt som melon o jordgubbar o ananas osv. Det tar ett tag innan man hittar sånt man gillar som har få kalorier. Ta dig tid att kolla igenom mat basen i appen så får du en överblick. Tränar du också så får du äta dom kalorierna du tränar bort. Lycka till!
  • romlen

Måste man äta upp alla kalorier? Jag har 500 kalorier kvar till 1393 som är mitt dagliga "mål".

• bdknapp

Fy bövelen! Att jogga mellan snabbgången som nybörjare gör verkligen ONT i benen! Men är fortfarande grymt peppad! Fjärde veckan är snart avklarad :) är väldigt tacksam över shapeupappen, nu känns det verkligen som att jag har koll på ALLT!

• bonsai
    romlen skrev 2012-05-09 21:39:35 följande:
    Måste man äta upp alla kalorier? Jag har 500 kalorier kvar till 1393 som är mitt dagliga "mål".

Varför har du så många kvar? Har du tränat eller ätit lite? Har du ätit så lite kan det vara farligt. Om det är pga träning måste du inte äta upp kalorierna. Vad har du ätit o har du vägt o räknat rätt? Var försiktig så du inte svälter dig själv.
  • romlen

Jag har nattjobb så jag sover till ca kl 14. Har lite svårt att "hinna" äta alla mål de dagarna

• bonsai
    romlen skrev 2012-05-09 21:46:59 följande:
    Jag har nattjobb så jag sover till ca kl 14. Har lite svårt att "hinna" äta alla mål de dagarna

Okej. Men ät nyttiga och feta kaloririka mål den dagen, banan, avocado, nötter, fet fisk osv så du får i dig ändå! Jag förstår att det blir svårt då:)
  • Sommarnatt10

Girle: nej jag har inte guld. Kan skriva receptet i mon så gör du som du vill!!! Annars, får jag räkna själv. Det går det oxå...

• ElinGBG

Idag visade vågen 77 kg, minus 1 kg den här veckan Skrattande Nu är det baaaaaara 20 kg kvar då!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!