• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • MissNewIdentity
    ElinGBG skrev 2012-05-10 07:07:36 följande:
    Idag visade vågen 77 kg, minus 1 kg den här veckan Skrattande Nu är det baaaaaara 20 kg kvar då!
    Grattis, bra jobbat Skrattande
    Gör om, gör rätt.
  • Girle

God morgon girls!
    Wihoooooo!!!! Idag står vågen på 68,3! Ynka 0,3 från målvikten och -1,2 sedan förra veckan. Det har varit seeeegt några veckor men nu har det äntligen rasslat till. Jag var tvungen att ställa mig på vågen ett par gånger bara för att se att det verkligen var sant. Hej hej och varmt välkommen 68-kilonågonting!

Romlen: men om du jobbar natt, äter du inte något under arbetspasset?

Sommarnatt: jag kan fixa tills ikväll

• Girle

Klara: välkommen hit! Vad äter du en vanlig dag? Många av oss här inne kan säkert hjälpa dig att "översätta" till kalorisnålare mat.

• romlen

Girle: jo, jag brukar äta middag vid kl 23 ca men inget mer så ett par mål mat "försvinner" den dagen.
    Äter frukost när jag går upp mellan 14-17(olika hur länge jag sover) och sedan "middag" vid 23 ca.
    Hinner inte bli hungrig däremellan. Tar sedan lite yoghurt vid 4-tiden på morgonen

• eliten

Om du äter frukost 14 och middag 23 sp går du nio timmar utan mat då är din kropp inställd på svält och viktminskning kommer bli extremt svårt. Varannan timme bör du äta, kanske du borde äta mindre mål om du inte blir hungrig och mellanmål som frukt även om du inte är det..

• ElinGBG
    Girle skrev 2012-05-10 07:14:16 följande:
    God morgon girls!
    Wihoooooo!!!! Idag står vågen på 68,3! Ynka 0,3 från målvikten och -1,2 sedan förra veckan. Det har varit seeeegt några veckor men nu har det äntligen rasslat till. Jag var tvungen att ställa mig på vågen ett par gånger bara för att se att det verkligen var sant. Hej hej och varmt välkommen 68-kilonågonting!

Romlen: men om du jobbar natt, äter du inte något under arbetspasset?

Sommarnatt: jag kan fixa tills ikväll
    Snyggt jobbat!
  • bonsai

Igår när jag handlade inför helgen valde jag för första gången bort mina chips. Vågen står nämligen still trots spinning o att jag håller mig innanför kalorigränsen. Riktigt störande. Jag ska verkligen klara det här men jag blir arg när jag inte går ner. Så till fredagsmys blir det meloner, ananas, jordgubbar och gurk/morotsstavar i dipp. I vanliga fall är det ju chips med dipp.

• romlen

Härligt Bonsai
    Nu blev jag oxå riktigt sugen på grönsaker och dipp Ska köpa det till helgen!

• Sommarnatt10

Girle: tack för hjälpen. Har tyvärr inga vikter. Är det det som behövs så får vi strunta i det.

2 dl dadlar

1.5 dl russin

3 dl paranötter

1dl krossade linfrön

1dl solrosfrön

4 msk carobpulver

1tsk äkta vaniljpulver

3 dl äppeljuice

1,5 dl valnötter

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!