• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

Något som är väldigt gott är melonsallad (2-3 olika melonsorter) o lite kesella vanilj till. Är kesella nyttigt???

En annan fråga! Jag gillar inte naturell yoghurt. Men vad är bästa alternativet? Vaniljyogurth eller naturell yoghurth med nån tsk vaniljsocker alternativt florsocker eller naturell yoghurt med någon msk kesella vanilj... Idag blev det det sistnämnda för det hade vi hemma o började då fundera på hur det egentligen är :)

Nu är det snart dags för en mils promenad.

• vinterdjur

Är det några här som har mycket att gå ner? Har börjat med shapeup igen och har nästan 50 kg att bli av med.

• vinterdjur
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-10 08:25:23 följande:
    Något som är väldigt gott är melonsallad (2-3 olika melonsorter) o lite kesella vanilj till. Är kesella nyttigt???

En annan fråga! Jag gillar inte naturell yoghurt. Men vad är bästa alternativet? Vaniljyogurth eller naturell yoghurth med nån tsk vaniljsocker alternativt florsocker eller naturell yoghurt med någon msk kesella vanilj... Idag blev det det sistnämnda för det hade vi hemma o började då fundera på hur det egentligen är :)

Nu är det snart dags för en mils promenad.

Kesella innehåller väl relativt mycket protein vilket ska vara bra för mättnad. Ett av mina knep är vaniljpulver. Det är en liten glasbruk (i storlek med tigerbalsam) som innehåller vanilj, fast utan socker. Funkar jättebra om man vill göra egen vaniljkesella med mindre socker. Funkar bra till yoghurt också. :)
  • Sommarnatt10
    vinterdjur skrev 2012-05-10 08:32:57 följande:
    Kesella innehåller väl relativt mycket protein vilket ska vara bra för mättnad. Ett av mina knep är vaniljpulver. Det är en liten glasbruk (i storlek med tigerbalsam) som innehåller vanilj, fast utan socker. Funkar jättebra om man vill göra egen vaniljkesella med mindre socker. Funkar bra till yoghurt också. :)

Tack för tipset, det ska jag kika efter, finns det i vanliga matbutiker??? Hur mycket tar du av det då???
  • vinterdjur
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-10 08:37:59 följande:
    Tack för tipset, det ska jag kika efter, finns det i vanliga matbutiker??? Hur mycket tar du av det då???

Jag har köpt mitt på Ica Maxi. :) En knivsudd brukar räcka. Det är ju lite som vaniljsocker utan socker då behöver man inte så mycket. :)
  • Girle

Elin: tack tack! Det känns hur bra som helst!
    Bomsai: pepp pepp! Jag är sjukt sugen på vattenmelon, se det kanske blir fredagsmyset imorgon. Kan behövas eftersom vi ska på kryssning på lördag, hehe. Du kanske har hamnat på en platå? Fortsätt kämpa, rätt var det är så rasslar det till och allt ditt slit belönas!
    Sommarnatt: en hel sats blir 3494 kcal. Då får skära dem i smååååå bitar kesella vanilj är ju ganska sockrad, jag äter det ibland istället för glass eller vaniljsås. Det är nog 100 gånger nyttigare att blanda ut übernyttiga orginalkesellan (eller light om du vill) med vaniljpulvret som vinterdjuret tipsar om. Jag var tänkt köpa det på maxi flera gånger men blivit snål då det kostar ca 50 kr. Men har förstått att det är väldigt drygt.

Nu blir det snart ett medelpass på Friskis, heja heja!

• Sommarnatt10

Tack så mycket för hjälpen!!! Inte så nyttigt om man räknar kalorier med andra ord. Då kan jag nog nästan lika gärna göra vanlig kladdkaka :)

• bonsai
    vinterdjur skrev 2012-05-10 08:29:48 följande:
    Är det några här som har mycket att gå ner? Har börjat med shapeup igen och har nästan 50 kg att bli av med.

Jag ska gå ner minst 20 kg. Det tyckerjag är rätt mycket men allt är ju relativt. Jag håller på dig! Kämpa på. Jag står still just nu så det är surt.
  • Girle

Sommarnatt: jag tänkte likadant. Godare och billigare! sen tycker jag att skipper är lite läskig, men det hör nog inte hit
    Elingbg: mitt i yran om mitt minus missade jag ditt. Grattis till ett kilo som du aldrig kommer att se igen. Härligt!

• Sommarnatt10

Girle: jag gillar inte heller henne. Det är så extremt. Det var det enda jag hittade när jag sökte på nyttig :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!