• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • MissNewIdentity
    Amy27 skrev 2012-05-11 14:18:44 följande:
    MissNew: hur många kcal är receptet?
    Om man använder receptet för 6 portioner (vilket går utmärkt, det är väldigt mättande) så ger det strax över 215 kcal/portion.
    Gör om, gör rätt.
  • bdknapp

Jag måste bara berätta att... Jag ORKADE jogga 1,2 km utan uppbehåll idag, sen gav kroppen vika och jag slog om till powerwalk sista biten hem. Är så stolt och märker verkligen hur starkare för varje vecka jag blir! Målet är att kunna löpa fem km utan uppbehåll till sommarens slut :)

• Amy27

bdknapp: skitbra! Tummen upp!

Själv var jag ute på pw med hunden och sprang uppför en backe, sen var jag halvdöd typ.

• eliten

Fredagsvägningen var ganska bra för jag hade hållit vikten trots en sjuk vecka utan motion och kaloriräkning och mens på det!

• Santis

Jaha en galla och några stenar lättare!!
    Nya tag med maten!

• Sommarnatt10

Det här med viktökning o mens?! Är det precis innan, under el efter som man samlar på sig??? Jag har trots mens gått ner i vikt den här veckan, men idag var det +0,5 på vågen (nä lyckas fortfarande inte hålla mig borta från vågen, varje morgon är det samma sak :() är precis i slutet av mensen, el är det bara en ren slump en sån där vanlig upp-ned-gång???

• haptic
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-11 08:53:35 följande:
    Haptic: välkommen, för mig är det samma. Men jag tror inte det är något problem. Jag vill medvetet dra ner på kolhydrater o äta mer protein (det mättar mer)
    Jasså? Ja jag är inte så enormt förtjust i kolhydrater. Jag får alltid en sockerboost och så dippar jag som en pannkaka strax efter och blir jättesugen på godis. Så jag gillar protein och fett  mer. Hoppas dock att det är ok och inte gör att det blir svårarae att gå ner :-P
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-12 10:48:08 följande:
    Det här med viktökning o mens?! Är det precis innan, under el efter som man samlar på sig??? Jag har trots mens gått ner i vikt den här veckan, men idag var det +0,5 på vågen (nä lyckas fortfarande inte hålla mig borta från vågen, varje morgon är det samma sak :() är precis i slutet av mensen, el är det bara en ren slump en sån där vanlig upp-ned-gång???
     Jag väger ca 0,5-1 kg mer två dagar innan jag får mens. När den kommit igång försvinner det på 1-2 dygn. Man binder mer vatten, har jag hört.
  • Amy27

Hur går det tjejer?

Vägdag idag och efter sex veckor har jag tappat 5,1 kg! Med tanke på födelsedagar, påsk och andra kalas så är jag grymt nöjd! :)
    Har tappat 1 cm på magen (har mkt att ta av där hehe) och 4 cm på låren. :D

Igår köpte jag mig en crosstrainer som en tjej praktiskt taget gav bort! Så nu kan jag variera träningen lite.

Har någon av er testat Celsius? Såg det igår på gymet men jag hade redan hunnit färdigt med mitt zumba pass. Tänkte jag skulle testa det nästa gång.
    Tydligen ska den hjälpa förbränningen under träning och se till att man förbränner mer. En burk innehåller 10 kcal.

• Sommarnatt10

Haptic:det tror jag inte. Jag har gått ner 5kg på 4veckor. Ja, då berodde min lilla berg o dal bana inte på mens iaf. Amy27: nä vad är det???

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!