• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

Sommarnatt: Celsius är en dryck baserad på grönt te tror jag. Ska hjälpa till att öka förbränningen om man dricker den innan träning.

• Girle

Jippie amy, grattis till minus! Fem kilo är mycket! Grattis till sommarnatt oxå! Jag ligger just nu på -4.4 på 7 v. Men det är också de allra sista innan målvikt och de sitter hårt. I torsdags hade jag tre ynka hekto kvar tills mål. Har lovat att inte tjuvväga mig den här veckan. Jag räknar dock inte med att vara i mål den här veckan - dumt att ställa in sig på det. Nu efter sju veckor har jag kommit in i tänket striktare i veckorna och lite mer generöst på helgerna. Så skönt att inte känna behovet av att äta godis varje dag! Man blir ju peppad att skärpa sig när man ser resultat.

• Sommarnatt10
    Amy27 skrev 2012-05-14 16:39:29 följande:
    Sommarnatt: Celsius är en dryck baserad på grönt te tror jag. Ska hjälpa till att öka förbränningen om man dricker den innan träning.

Det lät ju bra. Men hur hård träning ska det vara räcker pw
  • Sommarnatt10

Tack!! Ja, det där sista är väl super svårt. Jag har svårt med det där med målvikt. Har satt 67 kg men hur vet man vad den optimala vikten för mig är??? Va ute o gick med än kompis på morgonen o hon tyckte jag hade gått ner jätte mycket o att jag nog inte borde gå ner så mycket mer. Jag tycker ju fortfarande jag har lite mage kvar som jag vill bli av med, men o andra sidan är ju magen väldigt degig, det kanske inte går att bli av med den??? O om jag går ner till 67 blir jag nöjd då även om magen är "kvar"

• Amy27

Sommarnatt: vet ej riktigt. Någon annan kanske vet om pw räcker.
    Ang din mage...gör du magövningar? Plankan ska ju tydligen vara jättebra att tajta till magen med.

Ni som lägger in egna recept i appen, låtsas att jag är fem år gammal och förklara exakt hur ni gör. Jag fattar inte.
    Väger ni och lägger in alla ingredienser för sig? Delar ni allt portionsvis först?
    Tex om ni gör en soppa för 4 pers, delar ni receptet (ingredienserna) på 4 innan ni lägger in det?
    Hjälp!!

• Sommarnatt10

Ja, jag kör planka o två andra magövningar nästan varje kväll...men tips på andra bra magövningar tas tacksamt emot!!!

• K L A R A

JAAAA! Första gångrn som jag får grön stapel idag! Jag har tom fått in fem rutor av mörk choklad Nöjd? Jajamen.

• Girle

Amy: jag lägger in per portion när jag skriver in receptet, jag delar det alltså på exempelvis fyra.
    Sommarnatt: är du smalare än någonsin? Då kanske du inte ska lyssna alltför mkt på din vän. Nu när du är normalviktig/smal så upplevs du på ett helt annat sätt (eller hot) än tidigare. Jag vill inte verka krass men det är en klassisk situation. Huvudsaken är att du är nöjd och att du är sund och normalviktig.
    Klara: Jippie! 5 chokladbitar låter mycket. Vad har du ätit i övrigt?

• bonsai

Amy: jag har gratis varianten så jag skriver ner allt jag stoppar i en gryta och räknar ut kalorier för varje ingrediens.sen räknar jag ut vad 100 g blir. Sen väger jag det jag ska äta o skriver in det i appen. Pappret sparar jag för nästa gång jag äter den rätten. Blir det mat över så fryser jag in det i färdiga portioner o skriver kalorierna på för framtida bruk.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!