• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-05-15 06:49:03 följande:
    Amy: Sommarnatt: är du smalare än någonsin? Då kanske du inte ska lyssna alltför mkt på din vän. Nu när du är normalviktig/smal så upplevs du på ett helt annat sätt (eller hot) än tidigare. Jag vill inte verka krass men det är en klassisk situation. Huvudsaken är att du är nöjd och att du är sund och normalviktig.

Ja, mins inte när jag vägde under 75 senast (har legat stadigt på 75) bortsett från ett ryck för några år sedan då jag var nere under 70 . Men då kände inte vi varandra. Du menar att jag ska köra på o gå ner mina kg som jag önskat?!
  • Girle

Det är klart du ska sommarnatt! Om du mot all förmodan skulle känna dig för smal sedan kan du ju alltid gå upp i vikt igen, det är ju inte så svårt hihi. Bara du kan känna vilken din trivselvikt är, så länge du har en sund inställning.

• Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-05-15 10:26:48 följande:
    Det är klart du ska sommarnatt! Om du mot all förmodan skulle känna dig för smal sedan kan du ju alltid gå upp i vikt igen, det är ju inte så svårt hihi. Bara du kan känna vilken din trivselvikt är, så länge du har en sund inställning.

Då kör jag :) jo men det tror jag nog att jag har.... Det är ju en där degklumpen till mage, men den blir väl mindre den oxå även om den inte blir tajt :)
  • bdknapp

0.6 kg kvar, sen räknas jag äntligen som normalviktig igen! Har lyckats gå ner 1.5 kg på en vecka med runkeeperappen och shapeup, blev så himla glad när jag ställde mig på vågen idag! Det är verkligen tacksamt att räkna kalorier! Än att typ gå på salladsdieter haha. Man kan liksom äta precis som vanligt, men räkna för att inte överstiga, och ta den där chokladrutan när man fredagsmyser i soffan och glor film. Sjukt skönt med ny energi! Blev sjukt peppad om på nytt!

• Sommarnatt10

Bdknapp: grattis, va härligt. Kör oxå runkeeper... O håller med att det är underbart att kunna äta vad man vill :)

• humlan1234

Härligt, bdknapp! Är du på din målvikt om 0,6 kg eller vill du gå ner lite till?

Jag älskar också att räkna kalorier! För första gången i mitt liv har jag lyckats gå ner i vikt utan någon större ansträngning och uppoffring. Jag tror att det blir enklare att hålla målvikten sen med eftersom jag hela tiden har ätit av all typ av mat.

Jag har ganska nyligen kommit igång att jogga så smått då jag kände att kroppen behövde en extra knuff. Hade hamnat på en viktplatå. Typiskt nog har jag blivit sjuk med feber och halsont. Vill inget hellre än att bli frisk så jag kan ge mig ut igen.

• Sommarnatt10

Humlan1234: det är ju det som är så tråkigt med just träning. Att blir man sjuk får man börja om. Kaloriräkna kan man göra hela tiden. Fundera på att kickakroppen lite. Hade känts toppen att tappa tre kg till den 26:e de är tajt, men vi ska på bröllop då o det hade helt enkelt känts bra! Men med tanke på långhelgen så är det ny kört :/

• Girle

Härligt bdknapp! Jag gillar att jag dels får resultat som förhoppningsvis är hållbara med kcal-räkning och att jag fått uppvaknande när jag inser hur stor skillnad det är på vissa livsmedel/maträtter. Typ skinksmörgås på surdeg vs ostbaguette. Jag tror verkligen att det här är ett hållbart och hälsosamt att tappa vikt och aldrig mer hitta de där kilona som försvann

• bdknapp

Humlan, jag har struntat i målvikt och istället kämpat med att få ett hälsosamt BMI, och enligt beräkningarna är det 0.6 kg kvar till min längd, men detta betyder inte att jag släpper kaloriräkningen och träningen! Efter det här målet handlar det inte om bantning längre, utan om ett hälsosamt och aktivt liv. Jag vill att min kropp ska se frisk ut och tajtas till med träningen! Bli muskelslank liksom! Få ett par riktigt starka löparben ;)

• nytt eller gammalt

Åh vad duktiga ni
    Är allihopa! Bravo bravo! Kul att läsa!

Min vägdag idag...+0,1. Suck. Jag har ätit upp mina motionskalorier varenda dag och det var visst inte så lyckat. Helg med tårta två gånger bidrog nog också.

Jaja jag kommer igen imorgon. Nästa vecka ska det bli minus! Ska laga grönsakssoppa tror jag, det kan man i varje fall äta av så man blir mätt...

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!