• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

Ett tips: Tasteline har ngt som kallas "smala" veckan typ och under de recepten är kcal redan uträknade. Det är nya recept varje vecka alltså.... :)

• bonsai
    Amy27 skrev 2012-05-15 18:28:29 följande:
    Ett tips: Tasteline har ngt som kallas "smala" veckan typ och under de recepten är kcal redan uträknade. Det är nya recept varje vecka alltså.... :)

Det måste jag kolla in! Tack för tipset!
  • K L A R A

Girle: Åt knäcke med keso till frukost och mellis, biff, pasta och paprika till lunch. Till fika åt jag frukt riskaka och skorpa, middag blev potatis, fiskpinnar, spenat och broccoli. Kvällsfikan bestod av knäcke med ägg och sen fem chokladrutor! Sen tränade jag bort typ 150 kcal, annars hade stapeln blivit röd

• K L A R A

Jag skulle vilja läsa era bästa tips! Jag har tidigare läst att; jordgubbar, melon och ananas får man äta mycket av. Keso är bra och mättande. Bröd är bäst att undvika el iaf minimera. Ge mig fler tips! Har läst mycket om kesella, men är laktosintolerant tyvärr. Vad är bra att äta om man är hungrig, alltså bra bukfylla? Vilket godis eller kakor är relativt snåla på kcal?

• Jooosie

Finncrisp äter jag ofta! Bara 20 kcal per skiva. Vill jag äta något gott men "billigt" blir det: GBs lättglass (vanilj), isglass (typ Piggelin), popcorn, grönsaksstavar och dipp på kesella 1% eller Alpro soya chokladdessert (bara 110 kcal per burk, jag orkar äta en halv).

• Jooosie

Annars äter jag oftast "vanlig" mat men med smala mejeriprodukter och mini lite pasta/ris/potatis.

• humlan1234

Bdknapp: jag gillar verkligen ditt mål! Vilka sunda tankar du har. Jag ska nog också försöka mig på det efter att jag nått mitt viktmål. Träna för att få mer stadga i kroppen. Jag vill bli en sån som faktiskt gillar att ut och springa och gör det för att det är skön avkoppling.

• Sommarnatt10

Humlan1234: det är en dröm jag oxå har. Men jag tycker det ör såååå tråkigt att springa; hur ska man ändra på det????

• bdknapp

Humlan och sommarnatt, jag vet inte hur era dagar ser ut men mina är fullpackat med att ta hand om världens finaste bebis och galnaste hund, det finns inga utrymmen för egentid förrän sambon kommer hem från jobbet och tar över. Jag har gjort min löprunda till min ensamtid, det är helt underbart, för då får jag tex äntligen lyssna på musik medans jag springer, asbra?! Plus att jag ser till att promenera tio minuter innan jag börjar springa och efteråt, då finns det tid för att tänka igenom livets alla frågor eller planera helgerna, eller titta på folk man går förbi haha ;) det har liksom gått så långt nu att jag verklign längtar tills sambon kommer hem så att får göra allt det här! Det är underbart tacksamt och vet ni? För varje gång jag gör det, blir jag både starkare och snyggare! Det är en riktig boost! Såhär tänkte jag inte för två veckor sedan kan jag säga, det var tufft och tråkigt, det gäller verkligen att passera den där gränsen!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!