• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • goatess82

Måste fråga, jag har inte kunnat träna på 6 dagar då jag gjort illa mig i ryggen, jag promenerar fortfarande, dock har jag gått ner 1 kilo under tiden, förtvinnar muskler så fort så jag förlorat 1 kilo muskler redan eller har jag helt enkelt haft en bra förbränningsvecka?

• sweran

är det en gratis app? låter ju väldigt nice i så fall...
    har gått ner drygt 5 kilo med hjälp av runkeeper o sunt förnuft nu.. men vore ju kul med lite extra hjälpmedel..

• goatess82
    sweran skrev 2012-05-16 10:22:11 följande:
    är det en gratis app? låter ju väldigt nice i så fall...
    har gått ner drygt 5 kilo med hjälp av runkeeper o sunt förnuft nu.. men vore ju kul med lite extra hjälpmedel..

ja den är gratis, dock så kan du betala för ett guldmedlemskap och få extra förmåner, men appen fungerar jätte bra utan också!

finns på www.shapeupclub.se också=)
  • Sommarnatt10
    goatess82 skrev 2012-05-16 10:18:35 följande:
    Måste fråga, jag har inte kunnat träna på 6 dagar då jag gjort illa mig i ryggen, jag promenerar fortfarande, dock har jag gått ner 1 kilo under tiden, förtvinnar muskler så fort så jag förlorat 1 kilo muskler redan eller har jag helt enkelt haft en bra förbränningsvecka?

Jag tränar ingenting utan promenerar bara. Ca 5-6km nästan varje dag i rask takt o jag har gått ner 5kg på 4 veckor. Så du har säkert gått ner.... Grattis till alla härliga -
  • goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-16 11:00:52 följande:
    Jag tränar ingenting utan promenerar bara. Ca 5-6km nästan varje dag i rask takt o jag har gått ner 5kg på 4 veckor. Så du har säkert gått ner.... Grattis till alla härliga -

ja det är väll så, dock så hårdtränande jag varje dag, simning 2 dagar i veckan, spinning 1 dag i veckan och crosstraniner och stryka 2 gånger i veckan och så powerwalks resten av tiden, lite skumt att när man slutar så går man ner, haha!

ja då är man nere på sin idealvikt då, fast jag vet inte om jag är nöjd dock =/

• lovebuz

Hakar på här. Började i måndags med appen och tycker den är enkel att förstå :) ska bli intressant att se om jag lyckas. Hur ofta väger ni er?

• Sommarnatt10
    goatess82 skrev 2012-05-16 11:14:03 följande:
    ja det är väll så, dock så hårdtränande jag varje dag, simning 2 dagar i veckan, spinning 1 dag i veckan och crosstraniner och stryka 2 gånger i veckan och så powerwalks resten av tiden, lite skumt att när man slutar så går man ner, haha! ja då är man nere på sin idealvikt då, fast jag vet inte om jag är nöjd dock =/

Hmm det är klart då tränar du ju hårt, jag vet faktiskt inte. Men det kanske va förändring som behövdes?! Nä jag vet faktiskt inte....
  • Girle

Grattis till alla minus och framförallt grattis till goatess som är i mål!!! Gud vad bra jobbat. Vad säger Appen när du reggar målvikten? Du kanske ska satsa på att hålla den nya vikten i någon månad och känna efter om du är nöjd med den eller om du ska fortsätta neråt?

Jag har vägdag imorgon men vi har planerat än festmåltid ikväll med hummer, musslor, vin, bröd och Aioli. Så det blir nog inte att jag tar de sista hektona i morgon. Kanske nästa vecka? Innan första juni ska de vara borta i alla fall!

• Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-05-16 11:22:13 följande:
    Grattis till alla minus och framförallt grattis till goatess som är i mål!!! Gud vad bra jobbat. Vad säger Appen när du reggar målvikten? Du kanske ska satsa på att hålla den nya vikten i någon månad och känna efter om du är nöjd med den eller om du ska fortsätta neråt? Jag har vägdag imorgon men vi har planerat än festmåltid ikväll med hummer, musslor, vin, bröd och Aioli. Så det blir nog inte att jag tar de sista hektona i morgon. Kanske nästa vecka? Innan första juni ska de vara borta i alla fall!

Då hade jag inte kunnat låta bli att köra hårt i morgon o sen fusk väga mig på fredag:) men jag håller tummarna. Det är ju bra mat, förutom brödet då kanske...
  • bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-16 11:14:16 följande:
    Hakar på här. Började i måndags med appen och tycker den är enkel att förstå :) ska bli intressant att se om jag lyckas. Hur ofta väger ni er?

Jag försöker att väga mig bara en gång per vecka men det är svårt:) hur mkt ska du ner o vad väger du o hur lång är du? Hur många veckor har du till mål? Välkommen o lycka till!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!