• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • MissNewIdentity

Vägdag igår, den visade 61,6 viket visserligen bara är -0,6 men jag är skitglad ändå, för nu är det mindre än 10 kg kvar till målvikt Tyst

Stort grattis till alla er andra, det är fantastiskt motiverande att läsa om alla andras framgångar!!

Gör om, gör rätt.
  • EmmaE86

Goatess82: samma sak för mej! Har tränat stenhårt med spinning 4 pass och tre långa promenader per vecka tidigare men för tre veckor sen tog tränings kortet slut och tänkte att jag skulle fixa det med bara kosten. Första veckan gick jag ner 2(!!) kg och andra veckan -0,8. När jag tränar hårt har det vart i snitt -0,3 kg per vecka.
    Känns som kroppen håller emot lite mer när man tränar hårt!! Man tycker ju de borde va tvärtom

• goatess82
    EmmaE86 skrev 2012-05-16 13:23:16 följande:
    Goatess82: samma sak för mej! Har tränat stenhårt med spinning 4 pass och tre långa promenader per vecka tidigare men för tre veckor sen tog tränings kortet slut och tänkte att jag skulle fixa det med bara kosten. Första veckan gick jag ner 2(!!) kg och andra veckan -0,8. När jag tränar hårt har det vart i snitt -0,3 kg per vecka.
    Känns som kroppen håller emot lite mer när man tränar hårt!! Man tycker ju de borde va tvärtom
    vad skumt, fast iof skönt att nå sin vikt och nu trimma upp kroppen med träning=) men som du sa står vågen still när man kämpar och det är trist=/
  • goatess82
    MissNewIdentity skrev 2012-05-16 11:51:12 följande:
    Vägdag igår, den visade 61,6 viket visserligen bara är -0,6 men jag är skitglad ändå, för nu är det mindre än 10 kg kvar till målvikt Tyst

Stort grattis till alla er andra, det är fantastiskt motiverande att läsa om alla andras framgångar!!
    grattis=)
    Girle skrev 2012-05-16 11:22:13 följande:
    Grattis till alla minus och framförallt grattis till goatess som är i mål!!! Gud vad bra jobbat. Vad säger Appen när du reggar målvikten? Du kanske ska satsa på att hålla den nya vikten i någon månad och känna efter om du är nöjd med den eller om du ska fortsätta neråt?

Jag har vägdag imorgon men vi har planerat än festmåltid ikväll med hummer, musslor, vin, bröd och Aioli. Så det blir nog inte att jag tar de sista hektona i morgon. Kanske nästa vecka? Innan första juni ska de vara borta i alla fall!
    tack girle {#emotions_dlg.flower} jag har inte reggat än, ska göra det ikväll, återkommer om det=) ja jag ska ge mig en break och suga på tabletten, det är ju så att kroppen inte ser ut som den ska när man fött barn "nyss" heller, så jag får väll vara lite snäll mot mig själv!
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-16 11:18:59 följande:
    Hmm det är klart då tränar du ju hårt, jag vet faktiskt inte. Men det kanske va förändring som behövdes?! Nä jag vet faktiskt inte....
    det märks när man kan träna igen om man går upp, fast då vet man ju att det är muskler iaf=)
  • goatess82

haha kunde inte låta bli och ställa om nu, fick 500 kalorier extra från 1300 nått till 1800 nått att äta, nice=)

• lovebuz

Bonsai: ja du 158 cm och 97 kg :( tyvärr. Men mycket beror på medicin, stillasittande jobb och en alldeles för stor latmask :) vill ner till 60 men är glad om jag lyckas gå ner iaf. Inget speciellt mer än att det bör bli minus varje vecka. Älskar promenader och har börjat ta i lite mer på dessa så att jag går varje km under 10 minuter. Endomondo är en bra app för sånt :) går annars 10 min på varje km.

• bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-16 15:17:34 följande:
    Bonsai: ja du 158 cm och 97 kg :( tyvärr. Men mycket beror på medicin, stillasittande jobb och en alldeles för stor latmask :) vill ner till 60 men är glad om jag lyckas gå ner iaf. Inget speciellt mer än att det bör bli minus varje vecka. Älskar promenader och har börjat ta i lite mer på dessa så att jag går varje km under 10 minuter. Endomondo är en bra app för sånt :) går annars 10 min på varje km.

Du kommer märka skillnad fort om du inte fuskar med kalorierna. Försök att inte äta upp tränings kalorierna så går det ännu fortare. Om du orkar bläddra lite i tråden så finns det massa tips på bra saker att äta som inte har så mkt kalorier! Stort lycka till!
  • Sommarnatt10
    goatess82 skrev 2012-05-16 13:36:45 följande:
    haha kunde inte låta bli och ställa om nu, fick 500 kalorier extra från 1300 nått till 1800 nått att äta, nice=)

Så härligt att nå målet :) o att få lite mer att äta. Jag äter delar av mina träningskalorier o de dagar jag inte tränar är det tufft att klara sig på 1200 men det går ju.
  • lovebuz

Ska införskaffa en digital köksvåg idag om jag hittar en. Man blir så mycket mer medveten när man skriver ner saker också :) Hoppas verkligen det ska fungera bra.

• Quirall

Hej! Favoritar denna tråden, då jag kan behöva lite tips och extra motivation när det är dags för mig att börja gå ner, blir dock inte än på ett tag då jag väntar en liten i september, har en dotter på 14 månader i förväg och efter henne gick jag ner det mesta av graviditetsvikten bara någon månad efter hon fötts, men tyvärr gick jag upp nästan alltihop strax innan jag blev gravid med andra barnet, hade en del extra kilon i förväg och den här gången blir det ju väldigt mycket att gå ner igen. Så återkommer när lilleman är ute och jag är redo att ta tag i övervikten :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!