• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bdknapp

Ps, måste bara tillägga att jag blev så peppad av resultatet på vågen idag att jag gick ut och sprang 2.5 km utan uppbehåll (rekord) på min VILODAG för att fira det haha. SÅ kul har det blivit att springa ;)

• Sommarnatt10

Det är väl samma här...Fullt upp med bebis o hund, o allt annat som måste göras.

Springer du med eller utan hund???
    Får väl kanske försöka få in det...Helst utan hund o bra musik i öronen...Så borde man ju klara det..Men som sagt det är tråkigt :/ Ibland får jag ett ryck o börjar springa, men ofta blir jag sjuk efter någon vecka o då får man liksom börja om från början o då är det kört...

• Girle

Jag har också löpardrömmar. Egentligen tycker jag också att det är dötråkigt, men nu har jag bestämt mig för att jag VILL tycka det är kul. Jag har halvt om halvt blivit utmanad att springa tjejfilmen nästa år av en kompis och jag funderar allvarligt på att anta utmaningen. Har blivit tipsad om Appen runkeeper som ska vara toppen.

• Sommarnatt10

girle: Den appen använder jag mycket till alla barnvagnspromenader...Roligt att se hur långt man går, ja hur snabbt oxå för den delen...Sen räknar den ju oxå kaloriförbrukning så brukar föra in det i shapeup sen...

Kanske skulle försöka springa några gånger de kommande veckorna..Det kanske är den kick kroppen behöver för att gå ner några extra kg till nästa helg... 

• bonsai
    romlen skrev 2012-05-16 07:35:02 följande:
    -1,1 kg efter första veckan Hurra!!

Bra jobbat! Visst känns det bra att se resultat så fort!
  • bonsai

Ni som gillar fun light, prova att frysa i glass formar. Kanske blir en god kalorifri isglass? Jag gillar ej den saften.

• humlan1234

Grattis, bonsai! Bra jobbat!

Jag har vägdag imorgon. Förväntar mig inga jättehopp på vågen då jag har legat sjuk nu i fyra dagar och förra veckan tappade jag 1,5 kg. Så jag är nöjd om jag ligger kvar på samma.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!