• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • lovebuz

Hittade mig en våg :) kommer ta ett tag innan man lär sig vad man bör undvika. Bra mycket kalorier i majs vilket jag inte trodde.

• bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-16 19:24:38 följande:
    Hittade mig en våg :) kommer ta ett tag innan man lär sig vad man bör undvika. Bra mycket kalorier i majs vilket jag inte trodde.

Välj nyckelhåls märkt majs som tex boundelle. Det är bättre i allafall! En våg gör så stor skillnad. Du kommer klara det här. Hur många kalorier får du äta?
  • Sommarnatt10

Jag hade tänkt klippa gräset men så kom de en regnskur så blir inget med det :( får nog bli en liten promenad istället.

• bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-16 19:42:40 följande:
    Enligt appen 1400 typ

Okej. Jag får äta ca 1200 kcal. Jag äter två falurågut med mellanbregott och gräddpastej o gurka samt 150 g lättmjölk till frukost, 200g lättfil 20g cornflakes och en banan till lunch, olika mellanmål, allt från keso smörgås till riskaka, frukt, smoothie eller vad jag är sugen på. Till middag äter jag allt möjligt. Idag vart det pannbiff potatis sås o svartvinbärs gelé o grönsaker. I morgon tacos, fredag grillad entrecote o grillad majs o pommes o bea. Allt inom kalorigränsen. Då har jag inte tränat. Men det gör jag på fredag då jag vill äta mina älskade chips med dipp!
  • lovebuz

Ah :) Tycker den är rätt rolig denna app efter tre dagars användning. Känner mig så sugen på att fixa det.

• bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-16 20:59:49 följande:
    Ah :) Tycker den är rätt rolig denna app efter tre dagars användning. Känner mig så sugen på att fixa det.

Bara man inte tappar hoppet när det står stilla länge eller man blir sjuk o inte orkar hålla på o mäta o räkna hela tiden. Får man en dipp så gör det inget, det är bara att hoppa på tåget igen när man orkar!
  • bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-16 20:59:49 följande:

Bara man inte tappar hoppet när det står stilla länge eller man blir sjuk o inte orkar hålla på o mäta o räkna hela tiden. Får man en dipp så gör det inget, det är bara att hoppa på tåget igen när man orkar!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!