• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • lovebuz

Det är något jag har problem med, knasar det sig en gång så blir det fel. Ska dock försöka att inte tänka på ev. knas. Rätt roligt att se vad allt är i kaloriväg.

• Femininum

Får man lov att vara med fast att man inte har en fancy telefon? Glad

Jag har började förra veckan med Hälsovaktens demofunktion men när den gick ut bytte jag till matdagbokens gratisversion. Känner inte att jag har möjlighet att lägga pengar på mer just nu och egentligen är det ju bara kaloriförbrukningen jag vill hålla koll på.

Före jul gick jag ner ungefär 6 kg, stagnerade och gick sedan upp lite när jag inte orkade bry mig längre. När det nu var 4 veckor kvar till jag tar examen har jag känt att det räcker.

5 maj - 73,3 kg
    12 maj - 71,0 kg (Wow, liksom)

Målet inför examen (31 maj) är att komma under 70 kg och fortsätter det såhär så borde jag klara det. Glad På sikt behöver jag ner 'ännu mer men planen är att vara strikt fram till examen och sedan har lite lättare regler. Ni är så himla duktiga allihop och verkar ha sunda tankar om viktnedgång så jag vill gärna hänga på.

• bonsai
    Femininum skrev 2012-05-16 21:57:05 följande:
    Får man lov att vara med fast att man inte har en fancy telefon? Jag har började förra veckan med Hälsovaktens demofunktion men när den gick ut bytte jag till matdagbokens gratisversion. Känner inte att jag har möjlighet att lägga pengar på mer just nu och egentligen är det ju bara kaloriförbrukningen jag vill hålla koll på. Före jul gick jag ner ungefär 6 kg, stagnerade och gick sedan upp lite när jag inte orkade bry mig längre. När det nu var 4 veckor kvar till jag tar examen har jag känt att det räcker. 5 maj - 73,3 kg 12 maj - 71,0 kg (Wow, liksom) Målet inför examen (31 maj) är att komma under 70 kg och fortsätter det såhär så borde jag klara det. På sikt behöver jag ner 'ännu mer men planen är att vara strikt fram till examen och sedan har lite lättare regler. Ni är så himla duktiga allihop och verkar ha sunda tankar om viktnedgång så jag vill gärna hänga på.

Självklart får du vara med! Shapeup finns på nätet också om du är intresserad! Jag fastnade för shapeup för att det är en livsstil som jag vill leva med. Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan kolhydrater. Och på lång sikt tror jag att man håller vikten när man får äta vanlig mat o sötsaker ibland än om man tar bort saker från menyn. Kul att du vill hänga med oss!
  • lovebuz

Typiskt glömde bort mig igår så det blev några kalorier mer. Är ni duktiga på att hålla er under?

• eliten

Opererade benet igår och är sjukskriven i två veckor, och nu får jag inte springa eller cykla på en månad... Kommer bli lite tuffare för oddsen är ju att jag kommer gå hemma o bara baka :)

• bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-17 07:37:40 följande:
    Typiskt glömde bort mig igår så det blev några kalorier mer. Är ni duktiga på att hålla er under?

Det beror på om jag är i en svacka eller om det går bra. Jag försöker verkligen tänka mig för nu för jag vill så gärna lyckas med det här! Försök att äta kalorisnåla saker som melon o jordgubbar om du blir sugen så får du äta mycket.
  • humlan1234

Vägde mig idag, -0,6 kg blev resultatet. Är faktiskt väldigt nöjd med det med tanke på att jag är sjuk och mest legat på soffan sista veckan. Mitt första delmål på 72,5 kg är passerat så nu måste jag bestämma mig för ett nytt delmål. Totalt har jag gått ner 13 kg på 14 veckor. Känns superbra!

• Girle

Jippie humlan!

Här är det oxå vägningsdag och med tanke på förra helgen kryssning och gårdagens orgie med hummer, musslor i vin o grädde, bröd, panacotta och bubbel så är jag mer än nöjd över att vågen visade 68.3, precis som förra veckan. Nu laddar jag om och satsar på att ta de där sista hektona tills nästa vecka. Har tre träningspas inbokade tills nästa vägning så jag hoppas vara i mål då. Även om träningen i sig inte bidrar till viktnedgång så blir jag mkt mer peppad att äta bra när jag tränar.

Välkomna alla nya! Det spelar ju egentligen ingen roll vilket program vi använder, huvudsaken är ju att vi alla går ner med hjälp av kaloriräkning.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!