• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • ElinGBG

-1 även denna vecka! Nu nere på 76, bara 19 kg kvar ;) grattis till alla fina minus!

• Storis

Förra veckan hände ingenting trots att jag följde kaloridelen och tränade.. Den här veckan däremot när jag inte tränat, varit sjuk och slarvat lite med maten så gick jag ner 1,2 kg?! Så start 6 april 67,2 Nu 61,8 61 är målet och är tänkt att hinnas med innan juni, borde gå.

• scrolllock

Duktig ni är allihopa!! Heja heja

Jag har börjat dra av massa kolhydrater, mest mot eftermiddagen för att slippa vara hungrig när det är läggdags. Så jag bakade superenkla och goda "bröd" idag. Väldigt gott och mättande Så det blir mitt kvällsfika.

Vägning imorgon, nervöst!

• lovebuz

Gick en ynka 20 min promenad i spöregn. Men det är trots allt en promenad :)

• bonsai
    scrolllock skrev 2012-05-17 14:14:23 följande:
    Duktig ni är allihopa!! Heja heja Jag har börjat dra av massa kolhydrater, mest mot eftermiddagen för att slippa vara hungrig när det är läggdags. Så jag bakade superenkla och goda "bröd" idag. Väldigt gott och mättande Så det blir mitt kvällsfika. Vägning imorgon, nervöst!

Recept tack. Vi andra vill också mumsa nyttigt:)
  • bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-17 14:20:19 följande:
    Gick en ynka 20 min promenad i spöregn. Men det är trots allt en promenad :)

Bättre än inget:) försök låta bli att äta upp kalorierna bara:)
  • scrolllock

Bonsai- Oj, kanske ska ge er också

2dl riven ost
    2msk majonnäs
    2ägg
    Rör ihop och dutta ut 8 små runda bröd på bakplåtspapper. In i ugn på 250grader ca 8min.

Osten jag hade var "osalt" så jag la till lite salt. Räknade ut att mina blev ca 70kcal/st

• Storis

4km PW med 3 åring i barnvagn i backig skogsbana. Det känns kan jag lova. Jag brukar inte äta mina träningskalorier förutom på fredagskvällarna när jag äter godis

• lovebuz

Tips på bra frukost till en som har svårt att äta på morgon mottages :) Har alltid haft svårt med frukost då det går emot att äta på morgon.

• lovebuz

Ett annat problem jag har är att jag äter för snabbt, tips på hur man ska fixa det då? :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!