• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • Kojbe

Men i ärlighetens namn om du jobbar med det borde du väl ändå vara utbildad i det??

• Minne00

Utbildning på papper har inget att göra med verkliga erfarenheter!!!!

Jag är inte utbildad drogterapeut utan jobbar som assistent på en öppen enhet och min roll och tjänstebeskrivning säger att jag skakk finnas till som medmänniska .... men jag känner mig handikappad av mitt oförstånd!
    Vill ju kunna hjälpa bättre!  

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • Tiger Quenn
    Kojbe skrev 2012-03-06 22:15:57 följande:
    Men i ärlighetens namn om du jobbar med det borde du väl ändå vara utbildad i det??
    Ja precis. Hur fick du det jobbet utan någon som helst utbildning?
  • P  P  Potatisgris
    Kojbe skrev 2012-03-06 22:15:57 följande:
    Nu ingår ju det knappast i utbildningen att testa drogerna.
    Förr så fanns det en del utvalda som fick pröva på både det ena och det andra.

Och visst hade det varit bra om sådan personal visste vad det handlade om.
    Än som idag bara tro massa saker.

Men TS, åk till Holland, så kan du testa svamp och cannabis lagligt.
    Så får du en uppfattning om dessa två.
  • MrsC74

Är Minne TS???
    Utbilda dig i stället!! Läs på.!! Att ta droger för att förstå bättre låter urbota dumt bara.

• Minne00

Klart att jag fattar att jag kan få mycket information genom att läsa mig till fakta!

Jag arbetar inom en kristen organisation som försöker förbättra vardagen för de missbrukare och hemlösa vi har i vår kommun, anledningen till att jag fick jobbet är att jag verkligeb bryr mig om mina med människor, av vilken art de än må vara!

Är det verkligen så kostigt att jag vill kunna sätta mig in i deras situation för att förstå hur de lever och kanske kunna göra ett bättre arbete?

tycker att ni är ganska trångsynta!     

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • P  P  Potatisgris
    KaneL7 skrev 2012-03-06 23:02:37 följande:
    Helt ärligt, är du dum eller?!
    Och det dumma består i vad?
    Att testa var drog en gång, är inte förenat med hälsorisker.
    Eller risker att bli beroende.
  • Anonym
    P P Potatisgris skrev 2012-03-06 23:19:41 följande:
    Och det dumma består i vad?
    Att testa var drog en gång, är inte förenat med hälsorisker.
    Eller risker att bli beroende.
    Har för mig att det sägs att man blir fast efter att ha provat heoin första gången. Och det av heroinister själva och dom bör ju veta!
  • Anonym (ballabong)

Jag skulle nog inte råda dig till att börja testa en massa olika droger däremot är det kanon ifall du kan hitta beskrivningar på hur dom funkar och hur dom känns på tex nätet. Sen vad dom heter i folkmun är olika från ställe till ställe så det kan bli svårt. 

Googla så kommer du säkert in på flashback där en del folk beskriver alla sina upplevelser från 0-100  

Svar på tråden Vill testa drogerna