• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • Anonym (Sagolandet)

Hej. Tycker du inte ska under några omständigheter prova . Alla människor reagerar olika. Min egen berätelse. Jag va 14 när jag rökte cannabis första gången. Jag viste direkt att jag är en typisk missbrukare tack vare att det va svårt att få tag på försvann min lust till det. Känslan när jag rökte var ja man skrattar och känslan när man skrattr är lycka det är en härlig känsla precis som när du kollar på en rolig film en tillfredsställelse. Sedan har jag sniffat toa spraj känsla som att man hat drukigt. Sluta med allt feta när jag blev osams med de vänner som tog detta. Men mitt sökandes efter att försvinna var starkt jag var väldigt olycklig som barn hade ingen trygghet och älskade inte mig sj och va helt inrammad att ingen annan gjorde det eller. Ville jämt fly från mig sj mina tankar min depression från värden . Hade till och med när jag va 13 planerat och förberett hur jag skulle ta mitt eget liv den dagen livet skulle bli outhärdligt. När bag va 17 fick jag tag på droger igen testa först amfetamin jag kände inget rus eller så bara likgiltighet Det fanns ingen lycka men inte heller sorg allt blev bara lugnt jag va lugn det va dom att komma till ett stilla stånd det va att bli fri. Min desperata kom och jag tog mer och mer och mina vänner va tvungna att stoppa mig och t ifrån ni anfetaminet. Dagen efter kände jag att hach är bättre så jag och min vänn fixa fram det detta kom att bli min vändpunkt i livet. Vi rökte och livet blev en rolig plats en plats jag ville finnas i. Men så hände något jag inte hade väntat mig jag rökte mer i h mer för att få en bättre effekt dEt jag inte tänkte på va att jag inte hade drukigt vatten på ett dygn och min kropp fick vättskebrist och jag fick psykos. D Jag fick känslan som att jag vaknat upp hastigt från en dröm halisinerade vänskap saker kände hur kroppen höll på att dö hur den kämpa emot drogers som låg i kroppen jag blev varm som feber till att frysa till att lycklig till att jag kände att jag dör. Deta höll på länge vet inte hur länge de om va där blev oroliga men vågade inte ringa på ambulans jag tog i mitt psykotiska tillstånd att jag inte orkade mer. Jag va helt övertygad om att det var en mardröm att jag låg hemma i min säng och sov . Denna mardröm va den värsta jag varit med om jag ville bara vakna jag försökte väcka mig gång på gång men vakna inte tillslut va det bara så logiskt man kan inte drömma att man dör så jag sprang in i deras kök hos han jag va hos och leta efter kökskniv jag skulle hugga mig till döden så skulle jag vakna killarna som va där stoppa mig och tack för det annars vare jag troligen dödat mig själv . Jag ville juh inte dö jag ville bAra vakna. Jag gick med min kompis hem hade känslan kvar en killkommpis sprang efter och sa att det går över följ med tillbaka så jag gick tillbaka och la mig i hans rum tiden gick och jag låg där med min tjej kompis som lblev mycket i samma sekund jag Fick mi psykos. Jag låg där och kände min puls slå extrem snabbt och hur jag började vakna från psykosen och drogen drak flera liter vatten sen sa min underbar vänn som rädda mig flera gånger på samma dag att vi måste snygga oss ut nu hon tog mig som fortfarande va i min egen värd våra skor och väskor och smög ut med mig och sen sa åt mig att springa allt jag kunde jag bara följde hEnnes instruktioner o vi tog oss hem dagen efter berätta hon att några killar som va där hörde hon att de planerade att våldta mig därför vi va tvungna att ta oss där ifrån jag trodde inte henne då men någrA veckor senare åkte samma killar fAst för att ha gruppvåltagit en 14 tjej som de hade drogad och det va därför de hade hämtat tillbaka mig till lägenheten från början . Efter detta har jag panik ångest men jag står ut med det och alla onda krafter jag känner närvaron av sedan jag va barn står jag ut med för den dagen Lärde jag mig att älska mig själv den dagen älskar jag livet oavsett om den är outhärdlig ibland. Jag har upplevt att när det känns som att man är helt ensam deprimerad att man vill dö man vill bara ha frid man vill inte leva att det kan inte bli värre att det faktiskt finns värre känslor och att känslan att fly känns som enda utvägen. Droger för mig handla inte om att bli hög det handla om att finna frid i själen men Tyvärr är inte droger väggen även fast det känns som det när man är hög

• Anonym (Sagolandet)

Det jag upptäckte va att döden är inte lösningen. Att jag vill igentlige. Inte dö jag vill bara vara lycklig och det är det som driver folk att ta droger iallfall för mig. Att det är känslan att komma bort finnas i en helt ny värd ens egen värd där allt går efter ens egna önskningar .

• cannafever

Är du ute efter att verkligen förstå dom olika känslor olika substanser erbjuder så finns det bara ett sätt att göra det på och det är att testa själv.

Inga beskrivningar hur dom än vinklas kommer få dig närmare nån form av förståelse.

• Anonym
    amirite skrev 2012-03-09 18:06:46 följande:
    Helt ärligt, vill du veta hur det känns så testa. Du kommer aldrig förstå så bra som när du själv får uppleva det. Det är samma sak som att beskriva hur ett äpple smakar. det bara går inte. du måste äta det själv.

Och nej, du blir inte beroende av att testa något en gång. Förutom om du är dum nog att "testa" det igen. Så länge du har ett starkt psyke, no problems..

med heroin som undantag såklart. finns ju liknande grejer som inte är lika starka man kan ta om du vill förstå.

och om du verkligen inte vill testa så här : www.flashback.org/f3
    håller med man förstår bättre när man upplevt det själv,men man ska va försiktig upplevelserna kan skada mer än att ge förståelse.
  • Anonym (mephedrone)

Jag har testat att snorta mephedrone, kändes helt ärligt som jag var i paradiset.

Hela sinnet var som inlindat i bomull, det skulle inte spela någon roll vad som hände just då, jag skulle ändå vara så fucking lycklig.
    Dessutom blev jag kåt dom ett djur, kändes som jag svävade på moln och kunde verkligen inte sluta le.

Av röka asgarvar jag i typ 2 timmar och kan seriöst inte sluta. Allt blir 100000 gånger roligare, om man t.ex kollar på family guy pårökt känns det som man ska dö av garv, man får så jävla ont i magen.

Kan tillägga att jag testade meph en gång, röker gör jag ca 1-2 gånger om året, dricker gör jag nästan aldrig, så jag är ingen beroendepersonlighet (förutom kaffe och cigg)

Jag testade aldrig mer meph för att jag visste att jag antagligen skulle fastna, det var för underbart.

Sen en fråga till alla er som undrar om TS är dum i huvudet, klart folk undrar hur det känns att ta en drog, det tror jag ni också gör och hade gjort om ni visste att det var 100% ofarligt.
    I nuläget vet ni inte ens vad ni är rädda för och lovar att majoriteten av er tror att man kan få en överdos och dö och man röker braj, vilket iofs är bra, keep it that way!

• P  P  Potatisgris
    Anonym (Sagolandet) skrev 2012-03-10 10:33:41 följande:
    Hej. Tycker du inte ska under några omständigheter prova . Alla människor reagerar olika. Min egen berätelse. Jag va 14 när jag rökte cannabis första gången. Jag viste direkt att jag är en typisk missbrukare tack vare att det va svårt att få tag på försvann min lust till det. Känslan när jag rökte var ja man skrattar och känslan när man skrattr är lycka det är en härlig känsla precis som när du kollar på en rolig film en tillfredsställelse. Sedan har jag sniffat toa spraj känsla som att man hat drukigt. Sluta med allt feta när jag blev osams med de vänner som tog detta. Men mitt sökandes efter att försvinna var starkt jag var väldigt olycklig som barn hade ingen trygghet och älskade inte mig sj och va helt inrammad att ingen annan gjorde det eller. Ville jämt fly från mig sj mina tankar min depression från värden . Hade till och med när jag va 13 planerat och förberett hur jag skulle ta mitt eget liv den dagen livet skulle bli outhärdligt. När bag va 17 fick jag tag på droger igen testa först amfetamin jag kände inget rus eller så bara likgiltighet Det fanns ingen lycka men inte heller sorg allt blev bara lugnt jag va lugn det va dom att komma till ett stilla stånd det va att bli fri. Min desperata kom och jag tog mer och mer och mina vänner va tvungna att stoppa mig och t ifrån ni anfetaminet. Dagen efter kände jag att hach är bättre så jag och min vänn fixa fram det detta kom att bli min vändpunkt i livet. Vi rökte och livet blev en rolig plats en plats jag ville finnas i. Men så hände något jag inte hade väntat mig jag rökte mer i h mer för att få en bättre effekt dEt jag inte tänkte på va att jag inte hade drukigt vatten på ett dygn och min kropp fick vättskebrist och jag fick psykos. D Jag fick känslan som att jag vaknat upp hastigt från en dröm halisinerade vänskap saker kände hur kroppen höll på att dö hur den kämpa emot drogers som låg i kroppen jag blev varm som feber till att frysa till att lycklig till att jag kände att jag dör. Deta höll på länge vet inte hur länge de om va där blev oroliga men vågade inte ringa på ambulans jag tog i mitt psykotiska tillstånd att jag inte orkade mer. Jag va helt övertygad om att det var en mardröm att jag låg hemma i min säng och sov . Denna mardröm va den värsta jag varit med om jag ville bara vakna jag försökte väcka mig gång på gång men vakna inte tillslut va det bara så logiskt man kan inte drömma att man dör så jag sprang in i deras kök hos han jag va hos och leta efter kökskniv jag skulle hugga mig till döden så skulle jag vakna killarna som va där stoppa mig och tack för det annars vare jag troligen dödat mig själv . Jag ville juh inte dö jag ville bAra vakna. Jag gick med min kompis hem hade känslan kvar en killkommpis sprang efter och sa att det går över följ med tillbaka så jag gick tillbaka och la mig i hans rum tiden gick och jag låg där med min tjej kompis som lblev mycket i samma sekund jag Fick mi psykos. Jag låg där och kände min puls slå extrem snabbt och hur jag började vakna från psykosen och drogen drak flera liter vatten sen sa min underbar vänn som rädda mig flera gånger på samma dag att vi måste snygga oss ut nu hon tog mig som fortfarande va i min egen värd våra skor och väskor och smög ut med mig och sen sa åt mig att springa allt jag kunde jag bara följde hEnnes instruktioner o vi tog oss hem dagen efter berätta hon att några killar som va där hörde hon att de planerade att våldta mig därför vi va tvungna att ta oss där ifrån jag trodde inte henne då men någrA veckor senare åkte samma killar fAst för att ha gruppvåltagit en 14 tjej som de hade drogad och det va därför de hade hämtat tillbaka mig till lägenheten från början . Efter detta har jag panik ångest men jag står ut med det och alla onda krafter jag känner närvaron av sedan jag va barn står jag ut med för den dagen Lärde jag mig att älska mig själv den dagen älskar jag livet oavsett om den är outhärdlig ibland. Jag har upplevt att när det känns som att man är helt ensam deprimerad att man vill dö man vill bara ha frid man vill inte leva att det kan inte bli värre att det faktiskt finns värre känslor och att känslan att fly känns som enda utvägen. Droger för mig handla inte om att bli hög det handla om att finna frid i själen men Tyvärr är inte droger väggen även fast det känns som det när man är hög
    En evighetsmening, vem orkar läsa sånt?
    Har du hört talas om styckes indelning och ny rad efter en mening?

Skriva så funkar när man gör max 10 meningar, eller i tidningar som har smalare kolumner än här.
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-10 10:52:33 följande:
    håller med man förstår bättre när man upplevt det själv,men man ska va försiktig upplevelserna kan skada mer än att ge förståelse.
    Skada mer?
    Hur menar du då.
  • Anonym
    P P Potatisgris skrev 2012-03-10 11:54:07 följande:
    Skada mer?
    Hur menar du då.
    msn reagerrar olika, får olika upplevelser av det,så ibland e det inte säkert man kommer närmare förståelse, det kan bli tvärtom med.olika såklart
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-10 15:39:41 följande:
    msn reagerrar olika, får olika upplevelser av det,så ibland e det inte säkert man kommer närmare förståelse, det kan bli tvärtom med.olika såklart
    Förstod du ens själv vad du skrev där?
  • Anonym
    Minne00 skrev 2012-03-07 22:34:45 följande:
    Vat det någon som läste hela trådstarten?????
    Jag vill egentligen inte alls prova men önskar få hör a av andras erfarenheter hur det är, jag kan inte riskera att förolämpa mina "patienter" genom att be dem förklara för mig,, hade hoppats at det finns någon som kunde ge sin version av sin erfarenhet!

Jag gör ett jäkla bra jobb och vet att jag är till stort stöd för våra "patienter", det är inte det det handlar om, jag vill bara få lite mer kött på benen!

ja... TS är Minne00
    Hjälp!, jag har befunnit mig på många behandlingar och avgiftningar. Såna som dig skrämmer mig.
    Jag har ofta tankar att många som jobbar med sånt här säkert missbrukar själ, eller har tankar på det.

Både du och jag vet att missbrukare är en bra människo kännare, man kan dofta tills sig såna personer som missbrukar, eller om man bara svarar konstigt på vissa frågor kan få en missbrukare att ana oråd.

Jag tror de är bra att de finns personal som har missbrukat och som inte har!. Man behöver nog olika syn och synpunkter på vissa saker. att vårdare ens drar tanken att vilja pröva droger för att få mer "kött på bena" är helt galet. Framför allt du som jobbar med missbrukare, som ser misären och hur lvet blir,

Att testa en gång ger dig ingen erfaranhet, bara känsla av ruset. En missbrukare söker hjälp för misären, beroendet dom fastnat i,misären och allt dom förlorat, inte för själva ruset, för de är det ända dom älskar.

och de är misärens verklighet du borde få känna på om något.

Det här kanske blir långt och lite osammanhängande.

Jag hoppas du förstod ändå. Jag tror säkert att du är en bra personal, och jag tycker du ska fortsätta de och du behöver inte testa en drog för att bli en bättre personal.

Svar på tråden Vill testa drogerna