Minne00 skrev 2012-03-07 22:34:45 följande:
Vat det någon som läste hela trådstarten?????
Jag vill egentligen inte alls prova men önskar få hör a av andras erfarenheter hur det är, jag kan inte riskera att förolämpa mina "patienter" genom att be dem förklara för mig,, hade hoppats at det finns någon som kunde ge sin version av sin erfarenhet!
Jag gör ett jäkla bra jobb och vet att jag är till stort stöd för våra "patienter", det är inte det det handlar om, jag vill bara få lite mer kött på benen!
ja... TS är Minne00
Hjälp!, jag har befunnit mig på många behandlingar och avgiftningar. Såna som dig skrämmer mig.
Jag har ofta tankar att många som jobbar med sånt här säkert missbrukar själ, eller har tankar på det.
Både du och jag vet att missbrukare är en bra människo kännare, man kan dofta tills sig såna personer som missbrukar, eller om man bara svarar konstigt på vissa frågor kan få en missbrukare att ana oråd.
Jag tror de är bra att de finns personal som har missbrukat och som inte har!. Man behöver nog olika syn och synpunkter på vissa saker. att vårdare ens drar tanken att vilja pröva droger för att få mer "kött på bena" är helt galet. Framför allt du som jobbar med missbrukare, som ser misären och hur lvet blir,
Att testa en gång ger dig ingen erfaranhet, bara känsla av ruset. En missbrukare söker hjälp för misären, beroendet dom fastnat i,misären och allt dom förlorat, inte för själva ruset, för de är det ända dom älskar.
och de är misärens verklighet du borde få känna på om något.
Det här kanske blir långt och lite osammanhängande.
Jag hoppas du förstod ändå. Jag tror säkert att du är en bra personal, och jag tycker du ska fortsätta de och du behöver inte testa en drog för att bli en bättre personal.