• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • Queenie70

Äntligen en och annan klok person i tråden.

• Anonym (Läs upp dig!)
    Anonym skrev 2012-04-01 17:30:31 följande:
    Med den logik vissa av Haschrökarna i den här tråden tänker så skulle man få lov att ge sig ut och bli gruppvåldtagen för att kunna ta hand om människor som blivit utsatta för sexuella övergrepp alltså?
    Lika med läkare som behandlar mördare och liknande på psyk, de måste ut på praktik och mörda 5-6st innan de klarar av jobbet?

Sen en massa flumsnack om hur stor del av alla människor som egentligen får problem med drogerna? Fan spelar det för roll, av de patienter som TS möter så har ju 100% problem uppenbarligen..

Ni gör ingen vidare reklam för Cannabis iallfall..

Tror inte TS behöver känna till exakt hur varje drog känns, det är misären, avtändningarna och samhällets skamstämpel på dessa personer hon behöver förstå, inte själva rusens känsla.

Vidare är det Alkohol som är den allra vidrigaste drogen:

www.reuters.com/article/2010/11/01/us-drugs-a...
    Du verkar inte förstått ett ENDA ord vad som sagts i denna tråd.

Vad som sägs om patienterna med problem med droger, är att dom är mycket få till antal som nyttjar cannabis.

Och sen inbillar du dig det görs reklam för cannabis, vart?
    Men antar det är som vanligt om man inte spyr galla över cannabis så är det likhetstecken med att man gör reklam.

btw är det säkert du svarat i rätt tråd?
    För nu verkar som du läst en annan tråd men svarat här.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Queenie70 skrev 2012-04-01 18:12:14 följande:
    Äntligen en och annan klok person i tråden.
    Så du har sänkt ner dig till onelines nu.
    Antar det är enklare än att skriva massa felaktig nonsens som du brukar presentera.

Det verkar som TS är en förståndig person och sunda tankar om att förstå sitt arbete.
    men såklart lever man i illusionen  som en del gör att man sitter med en heroinspruta i armen 24/7 efter testat.
    Så är man EXTREMT indoktrinerad, men stat och vissa delar befolkning har varit duktig på detta.
    Och på att stigmatisera.
  • Queenie70
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-01 21:33:30 följande:
    Så du har sänkt ner dig till onelines nu.
    Antar det är enklare än att skriva massa felaktig nonsens som du brukar presentera.

Det verkar som TS är en förståndig person och sunda tankar om att förstå sitt arbete.
    men såklart lever man i illusionen  som en del gör att man sitter med en heroinspruta i armen 24/7 efter testat.
    Så är man EXTREMT indoktrinerad, men stat och vissa delar befolkning har varit duktig på detta.
    Och på att stigmatisera.

Trams. Försök med egna hållbara argument istället för att påstå att jag sagt saker jag inte har sagt. Faktum kvarstår att det inte gör vare sig till eller ifrån att man själv tagit en tripp eller 5, när TS arbete handlar om att hjälpa folk med ett MISSBRUK. Hon hon, jag eller nån annan upplever cannabis, heroin eller flödder har absolut ingen relevans vad det gäller detta. Som jag och några andra sagt, så är det väl i sådana fall erfarenheten av att vara fast i ett missbruk som kanske skulle kunna vara en relevant erfarenhet att ha med sig.
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Queenie70 skrev 2012-04-01 21:51:11 följande:
    Trams. Försök med egna hållbara argument istället för att påstå att jag sagt saker jag inte har sagt. Faktum kvarstår att det inte gör vare sig till eller ifrån att man själv tagit en tripp eller 5, när TS arbete handlar om att hjälpa folk med ett MISSBRUK. Hon hon, jag eller nån annan upplever cannabis, heroin eller flödder har absolut ingen relevans vad det gäller detta. Som jag och några andra sagt, så är det väl i sådana fall erfarenheten av att vara fast i ett missbruk som kanske skulle kunna vara en relevant erfarenhet att ha med sig.
    Att med första hands koll på vad saker och ting är, kan en bok eller ens ett livslångt arbete någonsin ge.
    Behöver man ha testat droger för göra ett bra jobb, nej det tror jag inte.
    Men har man testat så får man en förståelse som man inte kan få annars.

Sen var ju TS frågeställning om hur droger är för få en förståelse.
    Inte att denne skulle bli missbrukare för att förstå.
    Missa du detta?
    Jag gissar du inte vill helt enkelt, för det skulle ju innebära att du kanske är tvungen använda logik och din intelligens.
  • Queenie70
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-01 21:58:38 följande:
    Att med första hands koll på vad saker och ting är, kan en bok eller ens ett livslångt arbete någonsin ge.

Missa du detta?
    Jag gissar du inte vill helt enkelt, för det skulle ju innebära att du kanske är tvungen använda logik och din intelligens.

Jag tror snarare att det är du som missat hela poängen i varför TS vill testa. Hennes frågeställning har fått en del bra svar i tråden, inklusive mina svar då givetvis. Tänker inte på något sätt bemöta ifrågasättanden om min intelligens och andra billiga trick i syfte att ta fokus på det du sagt. Den rännstenen får du kräla i ensam

Mina svar och argument finns i tråden för den intresserade. försöker undvika att skriva samma sak om och om igen i en tråd, då det tenderar att bli ett cirkelresonemang som inte tillför nåt. Men om nya frågeställningar uppstår kommer jag att kommentera, men inte förr. Och som vanligt är det inte tjejen i filmen som skrivit brevet..nej, förlåt, jag menar, som vanligt står det var och en fritt att bekvämt tolka det som att jag inte har nåt att komma med  
  • Anonym (Läs upp dig!)
    Queenie70 skrev 2012-04-01 22:08:48 följande:
    Jag tror snarare att det är du som missat hela poängen i varför TS vill testa. Hennes frågeställning har fått en del bra svar i tråden, inklusive mina svar då givetvis. Tänker inte på något sätt bemöta ifrågasättanden om min intelligens och andra billiga trick i syfte att ta fokus på det du sagt. Den rännstenen får du kräla i ensam

Mina svar och argument finns i tråden för den intresserade. försöker undvika att skriva samma sak om och om igen i en tråd, då det tenderar att bli ett cirkelresonemang som inte tillför nåt. Men om nya frågeställningar uppstår kommer jag att kommentera, men inte förr. Och som vanligt är det inte tjejen i filmen som skrivit brevet..nej, förlåt, jag menar, som vanligt står det var och en fritt att bekvämt tolka det som att jag inte har nåt att komma med  
    Ja, givetvis är de andras svar värdelösa som inte håller med dig.
    Finner du inte det lustigt Skrattande
    Varför jag drog upp intelligens och logik är ju enbart för du inte klarar av att uppvisa detta.
    Du uppvisar en stark indoktrinering, där avvikande fakta inte kan rubba denna indoktrinering.
    Och verkar då inte spela roll hur tillförlitliga dessa uppgifter är.

Cirkelresonemang blir ju det pga du inte klarar av att hantera en annan verklighet än din egna lilla bubbla.
    Du ser ju jag redan gjort mig skyldig till samma sak, för man är naiv och tro att man kan penetrera din bubbla.
    Och försöker förklara "långsamt" för dig.
    Och det är såna som du vi har inom denna vård, kanske därför vi har så "få" missbrukare i detta land Obestämd
  • Queenie70
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-01 22:15:22 följande:
    Ja, givetvis är de andras svar värdelösa som inte håller med dig.
    Finner du inte det lustigt Skrattande
    Varför jag drog upp intelligens och logik är ju enbart för du inte klarar av att uppvisa detta.
    Du uppvisar en stark indoktrinering, där avvikande fakta inte kan rubba denna indoktrinering.

Cirkelresonemang blir ju det pga du inte klarar av att hantera en annan verklighet än din egna lilla bubbla.
    Du ser ju jag redan gjort mig skyldig till samma sak, för man är naiv och tro att man kan penetrera din bubbla.
    Och försöker förklara "långsamt" för dig.
    Och det är såna som du vi har inom denna vård, kanske därför vi har så "få" missbrukare i detta land Obestämd

Nu blir jag dock uppriktigt nyfiken på vad det är du tror att jag är indoktrinerad med? Börjar starkt misstänka att du blandat ihop mig med nån annan?
     Kan du inte ge exempel på vad det är du tror att JAG tror??

*väntar med spänning*    
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-01 21:58:38 följande:

Missa du detta?
    Man får inte förståelse för tunga missbrukare endast genom att veta hur det känns att kicka droger för första gången. För Missbrukarna är detta långt ifrån deras problematik! Det ger Ingenting!

Det är k o n s e k v e n s e r n a av drogerna man måste ha förståelse för!
  • Anonym (aha)
    Anonym (Läs upp dig!) skrev 2012-04-01 22:15:22 följande:
    Förlåt, men vad är det jag missat? Har du källvisning till dina fakta?
Svar på tråden Vill testa drogerna